• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی ـ ترویجی اخلاق
    • دوره 11, شماره 40
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی ـ ترویجی اخلاق
    • دوره 11, شماره 40
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی میزان توجه به جایگاه خانواده مبتنی بر اخلاق‌مداری در برنامۀ درسی

    (ندگان)پدیدآور
    آقامحمدی, جوادخرسندی, اکبر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    520.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر بررسی جایگاه خانواده مبتنی بر اخلاق‌مداری و مؤلفه‌های آن در برنامۀ درسی مدارس ابتدایی از منظر معلمان است. روش پژوهش در محدودۀ روش‌های توصیفی و نوع تحقیق، کابردی است. جامعۀ آماری پژوهش را همۀ معلمان مقطع ‌ابتدایی شهرستان «دیوان‌دره» تشکیل داده‌اند. نمونۀ آماری پژوهش شامل 210 نفر که با استفاده از روش تصادفی طبقه‌ای به‌طوری‌که همۀ اعضا شانس ‌مساوی برای انتخاب‌شدن داشته ‌باشند، صورت‌گرفته است. ابزار اندازه‌گیری تحقیق، به‌جز منابع کتابخانه‌ای، از پرسشنامۀ محقق‌ساخته برای سنجش نظرات استفاده ‌شده ‌است. روش تجزیه و تحلیل داده‌ها به دو صورت توصیفی (درصد، فراوانی، میانگین، انحراف معیار) و تحلیلی(t) استفاده ‌گردیده‌ است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که میزان توجه به مفهوم خانواده مبتنی بر اخلاق‌مداری در برنامه درسی ابتدایی از دیدگاه معلمان آن دوره تحصیلی، در ابعاد تربیتی و آموزشی و همچنین در بعد مدیریتی نامطلوب ارزیابی ‌شده ‌است. همچنین نتایج پژوهش نشان‌دهندۀ این است که در ابعاد حقوقی و تکلیفی و عاطفی، توجه کافی و لازم شده و از دید نمونۀ آماری مطلوب ارزیابی ‌شده ‌است.
    کلید واژگان
    خانواده
    اخلاق‌مداری
    برنامهدرسی
    معلمان
    آموزش‌وپرورش

    شماره نشریه
    40
    تاریخ نشر
    2015-08-23
    1394-06-01
    ناشر
    دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - شعبه اصفهان
    سازمان پدید آورنده
    آموزش و پرورش

    شاپا
    2251-7898
    2676-6760
    URI
    http://akhlagh.morsalat.ir/article_21447.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/424890

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب