• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
    • دوره 8, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
    • دوره 8, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی ابعاد سرمایه نمادین و رابطه آن با رفتار خرید مصرف‌کننده در فروشگاه های لوازم ورزشی (مشتریان تجهیزات ورزشی در شهر زاهدان)

    (ندگان)پدیدآور
    درینی, ولی محمدنامدار جویمی, احسان
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    240.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Introduction: The purpose of this research is to identify the components of symbolic capital and to examine the relationship between this capital and consumer purchasing behavior in sporting goods stores.Methodology: This research is descriptive-survey. In the section identifying the components of the symbolic capital of the statistical society, 19 university professors and university experts have been investigated. The information collected was analyzed using Delphi technique. In the next step, to examine the relationship between symbolic capital components and consumer purchasing behavior, customers of sporting goods stores in Zahedan city were selected as the statistical population of the study. Regarding the general nature of the research community, the research sample is multi-stage clustered and 384 people (Cronbach's alpha for symbolic capital and purchasing behavior questionnaire respectively is 0.82 and 0.89).Findings: The research findings for the main question and also the relation between symbolic capital and the behavior before, during and after purchase are 0.91, 0.92, 0.91, and 0.89, respectively.Conclusion: Whatever people have a more symbolic capital, they learn information from the media and other people before buying sporting goods, and they engage with more people in symbolic interactions and substitute sporting goods with sporting goods with similar symbolic concepts. , Engaging in symbolic choices and shopping for the symbolic needs of sports equipment.
    کلید واژگان
    Behavior after purchase
    Shopping behavior
    Pre-purchase behavior
    Symbolic capital
    Sports equipment and supplies

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2020-01-21
    1398-11-01
    ناشر
    دانشگاه پیام نور
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه مدیریت دانشگاه پیام نور ، تهران، ایران.
    دانشجوی دکترای مدیریت منابع انسانی، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران.

    شاپا
    2345-5551
    2538-5879
    URI
    https://dx.doi.org/10.30473/arsm.2019.38088.2624
    http://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_6185.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/417271

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب