• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
    • دوره 7, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
    • دوره 7, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    کاربرد تصویر در تبلیغات ورزشی از دیدگاه نشانه معنا‏شناسی: مطالعه موردی فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران

    (ندگان)پدیدآور
    کریمی فیروزجایی, علییارمند, هانیه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    681.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در این تحقیق به تحلیل نشانه‏شناختی تبلیغات فدراسیون کشتی و کاربرد تصاویر در تبلیغات پرداخته شده است. هدف این پژوهش، تحلیل فرآیندهای معناسازی و روشن ساختن این نکته است که چگونه تصاویر تبلیغی ورزش در فرآیند تولید معنا ایفای نقش نموده‏اند و مشخص نمودن این‏که آیا این تصاویر در سطح یک نمایه باقی مانده‏اند یا به سطح گفتمانی نیز می‏رسند. روش تحقیق به صورت کیفی و از نوع تحلیل محتوا است و از مجموع 522 تیتر و متن خبری، اطلاعیه و تصاویر مربوط به عنوان جامعه آماری پژوهش، 8 مورد به شیوه نمونه‏گیری هدفمند انتخاب شدند. یافته‏های این تحقیق حاکی از آن است که تبلیغات ورزشی از کمبود ایده‏های تازه، بدیع و ابتکاری رنج می‏برند؛ هر چند جرقه‏هایی از ایده‏های خوب مشاهده می‏شود. نشانه‏های به کار رفته در تبلیغات فدراسیون کشتی غالباً به صورت مستقیم می‏باشد؛ به­طوری­که مخاطب با در نظر گرفتن معانی صریح نشانه‏ها، به مفهوم آنها دست می‏یابد و معانی ضمنی و چندپهلو از نشانه‏ها قابل دریافت نیست. ورود به فضای گفتمانی، حضور زنده و پویای نشانه‏معناها و ابهام‏آفرینی و بازی با نشانه‏ها که از خصوصیات بارز یک تبلیغ موفق می‏باشد، در تبلیغات این فدراسیون کمتر مشاهده می‏شود.    
    کلید واژگان
    نشانه‌شناسی
    دلالت
    تبلیغات ورزشی
    فدراسیون کشتی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2018-06-22
    1397-04-01
    ناشر
    دانشگاه پیام نور
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه زبان‌شناسی همگانی دانشگاه پیام نور
    دکترای زبان‌شناسی همگانی دانشگاه آزاد اسلامی

    شاپا
    2345-5551
    2538-5879
    URI
    http://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4722.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/417218

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب