نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorابراهیمی پور, طاهرهfa_IR
dc.contributor.authorامیرنژاد, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorحسینی, سیدعمادfa_IR
dc.contributor.authorکلاشی, مازیارfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T12:11:37Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T12:11:37Z
dc.date.available1399-07-09T12:11:37Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T12:11:37Z
dc.date.issued2016-10-22en_US
dc.date.issued1395-08-01fa_IR
dc.date.submitted2014-12-06en_US
dc.date.submitted1393-09-15fa_IR
dc.identifier.citationابراهیمی پور, طاهره, امیرنژاد, سعید, حسینی, سیدعماد, کلاشی, مازیار. (1395). ارتباط بین هویت برند با وفاداری طرفداران تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس (مطالعه موردی استان مازندران). فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهش­های کاربردی در مدیریت ورزشی, 5(2), 77-86.fa_IR
dc.identifier.issn2345-5551
dc.identifier.issn2538-5879
dc.identifier.urihttp://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_3154.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/417145
dc.description.abstractهدف از تحقیق حاضر بررسی ارتباط بین هویت برند با وفاداری طرفداران تیم‌های استقلال و پرسپولیس در استان مازندران می باشد. روش انجام تحقیق حاضراز نوع توصیفی و همبستگی است و جامعه آماری آن طرفداران دو تیم استقلال و پرسپولیس می-باشند که تعداد نمونه 385 نفر به صورت خوشه ای تصادفی در سه منطقه محلی غرب، مرکز و شرق استان انتخاب شدند. از پرسشنامه محقق ساخته هویت برند که برگرفته از پرسشنامه استاندارد خدادادی (1393) که شامل نه سوال در سه بعد و پرسشنامه وفاداری مشتریان آلن (1990) که شامل 12 سوال در دو بعد استفاده شده است و جهت برآورد روایی محتوا پرسشنامه از نظرات اساتید مدیریت ورزشی و متخصصان مربوطه استفاده شده است و پایایی درونی پرسشنامه‌ها با روش آلفای کرونباخ (هویت برند 721/0 و وفاداری مشتریان 720/0) به دست آمد. از آمار توصیفی برای توصیف متغیرهای جامعه تحقیق و برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از آزمون کلموگروف اسمیرنوف و ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون ساده در سطح معناداری p≤./05 استفاده شد. نتایج استنباطی نشان داد که بین هویت برند با وفاداری طرفداران ارتباط معنا‌دار و مستقیمی وجود دارد (001 /0p = ) و هر سه بعد هویت برند نیز ارتباط مثبت و معنا‌داری با وفاداری به برند دارند. با توجه به نتایج تحقیق لزوم توجه بیشتر مدیران و مسئولان دو باشگاه بر بهبود خرده مقیاس‌های بعد اعتبار برند و وفاداری به برند ضروری به نظر می‌رسد.fa_IR
dc.format.extent289
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی - پژوهشی پژوهش­های کاربردی در مدیریت ورزشیfa_IR
dc.relation.ispartofApplied Research in Sport Managementen_US
dc.subjectهویت برندfa_IR
dc.subjectوفاداری برندfa_IR
dc.subjectهوادارfa_IR
dc.subjectفوتبالfa_IR
dc.titleارتباط بین هویت برند با وفاداری طرفداران تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس (مطالعه موردی استان مازندران)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه شمالfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه خوارزمیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار مدیریت ورزشی دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه شهید بهشنیfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue2
dc.citation.spage77
dc.citation.epage86
nlai.contributor.orcid0000-0002-7618-2352


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد