رابطه مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) با بهره وری در باشگاه های ورزشی شهر قزوین
(ندگان)پدیدآور
کلهر, فرشادسیدعامری, میرحسنعزیزی قرامحمدی, ابوالفضلنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
تحقیق حاضر در پی یافتن رابطه بین مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) با بهره وری در باشگاههای ورزشی شهر قزوین میباشد. این تحقیق در زمرهی تحقیقات همبستگی قرار میگیرد و جامعهی آماری آن شامل کلیه باشگاههای ورزشی شهر قزوین اعم از خصوصی و دولتی بود، که شامل 110 باشگاه بود که به دلیل محدود بودن افراد جامعه و نظر اساتید کل افراد جامعه به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. در این پژوهش برای گردآوری اطلاعات مورد نیاز از دو پرسشنامهی مدیریت ارتباط با مشتری و بهره وری استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از نرم افزار 17spss استفاد شد و آزمونهای آماری مورد استفاده در این تحقیق علاوه بر آزمونهای توصیفی، ضریب همبستگی پیرسون و آزمون رگرسیون چند متغیره به روش گام به گام بود. نتایج آزمون ضریب همبستگی در مورد دو متغیر مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و بهره وری و همچنین در مورد ابعاد مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و بهره وری، وجود رابطهی معنادار بین آنها را تأیید کرد (479/0r= و 018/0P=). همچنین با استفاده از آزمون رگرسیون چند متغیره به روش گام به گام مشخص شد سهم ابعاد مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در پیش بینی و تغییرات بهره وری باشگاههای ورزشی حدود 34% بود (11/47F=، 01/0 a=، 001/0p=). با توجه به نتایج تحقیق فوق می توان گفت باشگاه های ورزشی که از نظر مدیریت ارتباط با مشتری در سطح بالاتری بودند، از بهره وری بالاتری برخوردار بودند.
کلید واژگان
مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)بهره وری
باشگاه ورزشی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2016-10-221395-08-01
ناشر
دانشگاه پیام نورسازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه ارومیهدانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه ارومیه
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه علامه طباطبایی (ره)
شاپا
2345-55512538-5879




