نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorلواسانی, مسعود غلامعلیfa_IR
dc.contributor.authorراستگو, لیلاfa_IR
dc.contributor.authorآذرنییاد, آرشfa_IR
dc.contributor.authorاحمدی, طاهرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T12:09:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T12:09:52Z
dc.date.available1399-07-09T12:09:51Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T12:09:52Z
dc.date.issued2015-02-20en_US
dc.date.issued1393-12-01fa_IR
dc.date.submitted2014-01-03en_US
dc.date.submitted1392-10-13fa_IR
dc.identifier.citationلواسانی, مسعود غلامعلی, راستگو, لیلا, آذرنییاد, آرش, احمدی, طاهر. (1393). اثر آموزش شادکامی به شیوه شناختی رفتاری بر باورهای خودکارآمدی و استرس تحصیلی. دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری, 2(3), 1-18.fa_IR
dc.identifier.issn2423-7906
dc.identifier.issn2423-7620
dc.identifier.urihttps://asj.basu.ac.ir/article_1018.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/416580
dc.description.abstractدر پژوهش حاضر اثر برنامه آموزش شادکامی به شیوه شناختی رفتاری فوردایس بر میزان خودکارآمدی و استرس تحصیلی دانش آموزان دختر پایه دوم دبیرستان شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت. طرح پژوهش نیمه‌تجربی با پیش‌آزمون و پس آزمون همراه با گروه گواه بود. نمونه شامل 26 نفر از دانش آموزان دختر پایه دوم دبیرستان شهر تهران بود. اعضای گروهها به وسیله پرسشنامه شادکامی آکسفورد(1989)، مقیاس خودکارآمدی شرر و مادوکس (1982) و پرسشنامه استرس تحصیلی لاکاو(2009) قبل و بعد از 10 جلسه آموزش گروهی مورد سنجش قرار گرفتند. دادهها با استفاده از تحلیل کوواریانس و آزمون tوابسته مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‌های حاصل از پژوهش نشان داد که آموزش برنامه شادکامی به شیوه شناختی رفتاری فوردایس توانسته بود، میانگین نمرات خودکارآمدی دانش‌آموزان گروه آزمایش را در مقایسه با گروه گواه، افزایش و میانگین نمرات آنها را در استرس تحصیلی در مقایسه با دانش آموزان گروه گواه، کاهش دهد. براساس نتایج آزمون t وابسته، بین میانگین نمرات خودکارآمدی و استرس تحصیلی پس آزمون و پیگیری گروه آزمایش پس از گذشت 3 هفته از آموزش، تفاوت معنی‌داری مشاهده نشد. بنابراین، آموزش برنامه شادکامی فوردایس ضمن افزایش احساس شادکامی دانش آموزان بر افزایش خودکارآمدی عمومی و کاهش استرس مربوط به فعالیتهای تحصیلی تأثیر معنی‌داری دارد.fa_IR
dc.format.extent655
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه بوعلی سیناfa_IR
dc.relation.ispartofدوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیریfa_IR
dc.subjectشناختی رفتاریfa_IR
dc.subjectشادکامیfa_IR
dc.subjectخودکارآمدیfa_IR
dc.subjectاسترس تحصیلیfa_IR
dc.titleاثر آموزش شادکامی به شیوه شناختی رفتاری بر باورهای خودکارآمدی و استرس تحصیلیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه روانشناسی و مشاوره دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتfa_IR
dc.contributor.departmentمدرس دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی واحد سردشتfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی کودکان استثنایی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue3
dc.citation.spage1
dc.citation.epage18
nlai.contributor.orcid0000000309581027


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد