بررسی میزان رضایتمندی شهروندان شیرازی از خدمات شهرداری
(ندگان)پدیدآور
پارسایی, حکیمهمبرا, معصومهنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این طرح بررسی میزان رضایت مندی شهروندان شیرازی از خدمات شهرداری شیراز بوده است؛ بر همین اساس تعداد 2298 نمونه از مناطق نه گانه شهرداری بر اساس نمونه گیری خوشه ای و سیستماتیک انتخاب شده و با استفاده از پرسشنامه ای که در 6 بعد رضایت سنجی طراحی شده بود داده های مورد نیاز جمع آوری شدند. داده ها عمدتا با استفاده از نرمافزار SPSS تحلیل شدند در رسم نمودارها از نرم افزار Excel استفاده شد و در نهایت در رتبه بندی اهمیت خدمات جهت اولویت بندی میزان اهمیت خدمات از نظر شهروندان از تحلیل سلسله مراتبی و نرم افزار expert choice استفاده شد. آزمون های نتایج استنباطی در متغیرهای زمین های حاکی از آن بود که بین سن و رضایت کلی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین گروه های تحصیلی فوق دیپلم به طور معناداری نسبت به گروه های تحصیلی دیپلم رضایت بیشتری از خدمات داشتند. بین زنان و مردان از لحاظ میزان رضایت تفاوت معناداری وجود نداشت. همچنین میزان درآمد و مدت زمان سکونت در محله با میزان رضایت رابطه معناداری نشان داد. آزمون تفاوت میانگین بین میزان اهمیت و میزان رضایت متغیرهای مورد بررسی نشان داد که میانگین میزان اهمیت خدمات به طور معناداری نسبت به میانگین میزان رضایت بالاتر بوده. در اولویت بندی خدمات بر اساس آزمون AHP، به ترتیب فضای سبز، خدمات عمرانی، خدمات ورزشی، خدمات معابر و پارکینگ ها، خدمات حمل و نقل و خدمات نظافت و زیباسازی رتبه بندی شدند. بین مناطق بیشترین نمره اهمیت مقولات در منطقه 1 و کمترین میزان اهمیت مقولات در منطقه 5 مشاهده شد.
کلید واژگان
رضایتاهمیت
شهرداری
شهروندان شیرازی
تحلیل سلسله مراتبی
شماره نشریه
6تاریخ نشر
2014-09-231393-07-01
ناشر
شهرداری شیرازسازمان پدید آورنده
کارشناسی ارشد جامعه شناسیکارشناسی ارشد جامعه شناسی




