بررسی رضایتمندی کارکنان شهرداری شیراز از استقرار نظام شهرداری الکترونیک و رابطۀ آن با عملکرد شغلی آنها
(ندگان)پدیدآور
روستایی, امیننظامپور, محمدعلینوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این پژوهش بررسی رضایتمندی کارکنان شهرداری شیراز از استقرار نظام شهرداری الکترونیک و رابطۀ آن با عملکرد شغلی آنهاست. روش این تحقیق، توصیفیپیمایشی و جامعۀ آماری آن حدود 176 نفر و حجم نمونۀ آماری 123 نفر از کارکنان شهرداری الکترونیک است که براساس جدول مورگان و به روش نمونهگیری طبقهای و تصادفی انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از دو پرسشنامۀ عملکرد پاترسون و پرسشنامۀ رضایتمندی کارکنان از استقرار شهرداری الکترونیک که محقق آن را ساخته بود، استفاده شد. ضریب پایایی پرسشنامۀ پاترسون در تحقیق حاضر از روش آلفای کرونباخ 82/. به دست آمد و روایی آن را نیز تعدادی از مدیران و کارشناسان شهرداری تأیید کردند. روایی پرسشنامۀ رضایتمندی کارکنان با روش تحلیل محتوایی تأیید شد و پایایی آن از روش آلفای کرونباخ 88/. به دست آمد. در این تحقیق رابطهای بین رضایت از استقرار شهرداری الکترونیک و عملکرد شغلی کارکنان، جنسیت و مدرک تحصیلی دیده نشد؛ بین رضایتمندی از استقرار شهرداری الکترونیک و نوع استخدام رابطهای مشاهده شد. نتایج نشان داد با وجود عملکرد خوب کارکنان، رضایتمندی آنها از استقرار شهرداری الکترونیک از مقدار میانگین کمتر است؛ بنابراین برنامهریزی جهت ارتقای سطح رضایتمندی کارکنان از استقرار شهرداری الکترونیک شهرداری شیراز بهویژه در ابعاد فنی، مدیریتی و آموزشی ضروری است.
کلید واژگان
رضایتمندیشهرداری الکترونیک
عملکرد شغلی
شهرداری شیراز
شماره نشریه
14تاریخ نشر
2016-09-221395-07-01
ناشر
شهرداری شیرازسازمان پدید آورنده
کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، گروه علوم تربیتیکارشناس تاریخ، دانشگاه شیراز، گروه علوم انسانی، مدیر بانک زمین شهرداری شیراز




