نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاکبری, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorمرادی, محمودfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T12:05:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T12:05:55Z
dc.date.available1399-07-09T12:05:55Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T12:05:55Z
dc.date.issued2013-02-19en_US
dc.date.issued1391-12-01fa_IR
dc.date.submitted2013-08-03en_US
dc.date.submitted1392-05-12fa_IR
dc.identifier.citationاکبری, مهدی, مرادی, محمود. (1391). کاربرد محاسبات فازی در ماتریس های پورتفولیو به منظور بهبود تدوین راهبردهای سبد کسب وکار. کاوش‌های مدیریت بازرگانی, 4(8), 141-161.fa_IR
dc.identifier.issn2645-386X
dc.identifier.issn2645-3878
dc.identifier.urihttp://bar.yazd.ac.ir/article_170.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/415294
dc.description.abstractتحلیلهای ماتریسی پورتفولیو(سبد سرمایه گذاری) یکی از رایج ترین روش های تجزیه و تحلیل   کسب و کارها  می باشند و ماتریس جذابیت – توانمندی کسب وکار یکی از انواع آن به شمار می آید که برای اهداف این تحقیق انتخاب شده است.در این مقاله محدودیت ها و مسائل موجود در رویکرد سنتی تجزیه وتحلیل کسب وکارها، تبیین وکاستی های مدنظر با کابرد تئوری اعداد فازی مرتفع می گردد. در روش شناسی پیشنهادی، عوامل داخلی و خارجی در قالب توضیحات زبانی و به صورت اعداد مثلثی فازی با رویکرد غربالسازی فازی ارزیابی می شوند. اعداد مثلثی فازی حاصل، در ماتریس جذابیت – توانمندی کسب وکار ترسیم و برآورد منطقه ای از هر کسب و کار جانمایی می گردد. نتایج بیانگر این مهم است که روش شناسی تبیین شده در مقاله حاضر، با توجه به درصد مساحت های هر منطقه، راهبردهای معنی‌دارتری برای کسب وکارها تدوین و تعیین اولویت می نماید. در انتها با بیان یک مطالعه موردی از کاربرد روش شناسی پیشنهادی در یکی از شرکتهای فعال در صنعت قندوشکر، مفاهیم ذکرشده به طور عمیق تری مورد توجه قرار داده می شودfa_IR
dc.format.extent941
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه یزدfa_IR
dc.publisherYazd Universityen_US
dc.relation.ispartofکاوش‌های مدیریت بازرگانیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Business Administration Researchesen_US
dc.subjectتجزیه و تحلیل پورتفولیوfa_IR
dc.subjectماتریس جذابیت/ توانمندی کسب وکارfa_IR
dc.subjectاعداد فازی مثلثیfa_IR
dc.subjectغربالسازی فازیfa_IR
dc.subjectتدوین استراتژیfa_IR
dc.titleکاربرد محاسبات فازی در ماتریس های پورتفولیو به منظور بهبود تدوین راهبردهای سبد کسب وکارfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت صنعتی دانشگاه تهران، محقق پژوهشکده علوم و فنون سازمان اتکاfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه گیلان، رشتfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue8
dc.citation.spage141
dc.citation.epage161


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد