نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorطباطبایی جعفری, سیده فائزهfa_IR
dc.contributor.authorیزدانی, ناصرfa_IR
dc.contributor.authorقاضی زاده, مصطفیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:58:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:58:55Z
dc.date.available1399-07-09T11:58:55Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:58:55Z
dc.date.issued2019-06-22en_US
dc.date.issued1398-04-01fa_IR
dc.date.submitted2018-09-10en_US
dc.date.submitted1397-06-19fa_IR
dc.identifier.citationطباطبایی جعفری, سیده فائزه, یزدانی, ناصر, قاضی زاده, مصطفی. (1398). بررسی تاثیر ابعاد کیفیت خدمات الکترونیک بر رقابت پذیری بانک ها (مطالعه موردی: بانک های اقتصاد نوین،پاسارگاد،تجارت و ملت). مدیریت کسب و کار, 11(42), 192-215.fa_IR
dc.identifier.issn2252-0104
dc.identifier.issn2383-2991
dc.identifier.urihttp://bmj.iauctb.ac.ir/article_666563.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/412919
dc.description.abstractامروزه رقابت در دنیای کسب­ وکار الکترونیک به طور فزآینده­ای در حال افزایش است. به همین دلیل مدیران این کسب­ وکارها به ویژه بانک­ها، بهبود کیفیت خدمات الکترونیک و ایجاد وفاداری و رضایت در مشتریان را هدف اصلی خود قرار داده­اند. ﺑﺎﻻ ﺑﻮدن ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺧﺪﻣﺎت الکترونیک ﻛﻠﻴﺪ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ بانک­ ها و موسسات اﺳﺖ ﻛﻪ در ﻣﺤﻴﻂ رﻗﺎﺑت ﺟﻬﺎﻧﻲ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻣﻲﻛﻨﺪ. اﻏﻠﺐ ﺷﺮﻛت ­های ﺑﺎ ﺗﺠﺮﺑﻪ و ﻣﻮﻓﻖ درتجارت اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻚ اﻳﻦ ﻧﻜﺘﻪ را درک ﻛﺮده ­اﻧﺪ ﻛﻪ ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﻳﺎ ﺷﻜﺴﺖ ﻓﻘﻂ ﺣﻀﻮر ﺷﺮﻛﺖ در وب و ﻳﺎ ﺑﻬﺎی ﭘﺎﻳﻴﻦ ﻧﻴﺴﺖ، ﺑﻠﻜﻪ ﻋﺎﻣﻞ ﻣﻬﻢ، اﻧﺘﻘﺎل ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺑﺎﻻی ﺧﺪﻣﺎت اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻜﻲاﺳﺖ. در تحقیق حاضر برآنیم تا تاثیر ابعاد کیفیت خدمات الکترونیک (تجربه مشتری، پاسخگویی، کنترل مشتری، قابلیت اجرایی، امنیت و حریم خصوصی، احساس مطلوب، اطمینان، راحتی، کاربر پسند و شخصی­ سازی) بر رقابت­ پذیری را در دو بانک خصوصی و دو بانک دولتی بررسی کنیم. روش پژوهش توصیفی و پیمایشی بوده و برای جمع ­آوری داده ­ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده­ شده ­است. آلفای کرونباخ پرسشنامه 89/0 می­باشد که نشان دهنده پایایی قوی ابزار تحقیق است. جامعه مورد بررسی این پژوهش شامل مشتریان بانک ­های اقتصاد نوین، پاسارگاد، تجارت و ملت شهر تهران می باشد. روش نمونه­ گیری تصادفی خوشه ­ای و اندازه نمونه 384 نفر برآورد شد. با استفاده از تحلیل عاملی و مدل­ سازی معادلات ساختاری در آموس فرضیه ­ها مورد بررسی قرار گرفت. نتایج بدست آمده نشان داد که ابعاد کیفیت خدمات الکترونیک بر رقابت ­پذیری بانک ­ها تاثیر دارد، ابعاد کیفیت خدمات الکترونیک بیشترین تاثیر بر رضایت مشتری دارد، متغیر وفاداری مشتری بیشترین تاثیر بر رقابت­ پذیری دارد.fa_IR
dc.format.extent888
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت کسب و کارfa_IR
dc.subjectکیفیت خدمات الکترونیکfa_IR
dc.subjectرضایت مشتریfa_IR
dc.subjectوفاداری مشتریfa_IR
dc.subjectرقابت پذیریfa_IR
dc.titleبررسی تاثیر ابعاد کیفیت خدمات الکترونیک بر رقابت پذیری بانک ها (مطالعه موردی: بانک های اقتصاد نوین،پاسارگاد،تجارت و ملت)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، ،دانشگاه شاهد، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی و استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشکده علوم انسانی دانشگاه شاهد، تهران ، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه شاهد، تهران،‌ ایرانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue42
dc.citation.spage192
dc.citation.epage215


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد