نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعلی نژاد, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorپرویزی, آرشfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:58:53Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:58:53Z
dc.date.available1399-07-09T11:58:53Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:58:53Z
dc.date.issued2019-03-21en_US
dc.date.issued1398-01-01fa_IR
dc.date.submitted2018-01-13en_US
dc.date.submitted1396-10-23fa_IR
dc.identifier.citationعلی نژاد, علیرضا, پرویزی, آرش. (1398). ارائه یک روش ترکیبی از ANP و مدل SAR در تحلیل پوششی داده‌ها جهت مقایسه و رتبه‌بندی گزینه‌ها (مطالعه موردی: محصولات شرکت کرمان موتور). مدیریت کسب و کار, 11(41), 103-125.fa_IR
dc.identifier.issn2252-0104
dc.identifier.issn2383-2991
dc.identifier.urihttp://bmj.iauctb.ac.ir/article_664529.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/412906
dc.description.abstractتحلیل پوششی داده‌ها(DEA)  کارایی نسبی واحدهای تصمیم‌گیرنده (DMU) را برآورد می‌کند. مدل تحلیل پوششی داده‌ها یکی از روش‌های سنجش کارایی بوده که جهت ارزیابی واحدهای تصمیم گیرندة متجانس به کار می‌رود. امّا در استفاده از این تکنیک به ازای  واحد تصمیم گیرنده جهت به دست آوردن کارایی، نیازمند  بار فرمول‌نویسی هستیم، که در نتیجه مقایسة بین واحدهای تصمیم گیرنده در قالب یک وزن مشترک امکان‌پذیر نمی‌باشد و مدل دارای قدرت تشخیص پایینی می‌باشد. این تحقیق از ترکیب فرآیند تحلیل شبکه‌‌ای (ANP) و تحلیل پوششی داده‌ها استفاده می‌کند که این روش می‌تواند برای مقایسه، ارزیابی و رتبه‌بندی گزینه‌ها و عملکرد واحدهای تصمیم‌گیرنده استفاده شود. برای آزمون روش پیشنهادی، کاربرد مدل در مقایسه و رتبه‌بندی محصولات یک شرکت خودروساز بررسی شده است. از نتایج مدل مشخص است که مدل پیشنهادی برای مسائل عملی مفید خواهد بود.fa_IR
dc.format.extent926
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت کسب و کارfa_IR
dc.subjectتحلیل پوششی داده‌هاfa_IR
dc.subjectواحدهای تصمیم‌گیرندهfa_IR
dc.subjectکاراییfa_IR
dc.subjectفرآیند تحلیل شبکه‌ایfa_IR
dc.titleارائه یک روش ترکیبی از ANP و مدل SAR در تحلیل پوششی داده‌ها جهت مقایسه و رتبه‌بندی گزینه‌ها (مطالعه موردی: محصولات شرکت کرمان موتور)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مهندسی صنایع ، دانشکده مهندسی صنایع و مکانیک، واحد قزوین ، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین،ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد گروه مهندسی صنایع ، دانشکده مهندسی صنایع و مکانیک، واحد قزوین ، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین،ایران.fa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue41
dc.citation.spage103
dc.citation.epage125


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد