نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقاضی زاده, مصطفیfa_IR
dc.contributor.authorیزدانی, ناصرfa_IR
dc.contributor.authorمصطفایی, مرضیهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:58:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:58:48Z
dc.date.available1399-07-09T11:58:48Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:58:48Z
dc.date.issued2015-12-22en_US
dc.date.issued1394-10-01fa_IR
dc.date.submitted2015-06-11en_US
dc.date.submitted1394-03-21fa_IR
dc.identifier.citationقاضی زاده, مصطفی, یزدانی, ناصر, مصطفایی, مرضیه. (1394). بررسی تأثیر ابعاد گوناگون هدیه تبلیغاتی برقصد خرید (مورد مطالعه؛ برندهای سامسونگ، اسنوا، اپل و دل). مدیریت کسب و کار, 7(28), 111-132.fa_IR
dc.identifier.issn2252-0104
dc.identifier.issn2383-2991
dc.identifier.urihttp://bmj.iauctb.ac.ir/article_535620.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/412880
dc.description.abstractپیشبرد فروش یک بخش مهم و رو به رشد از هزینه های بازاریابی  رابه خود اختصاص می دهد. به همین دلیل تعجب برانگیز نیست که سازمان ها تمایل به فهم این مسئله دارند که چگونه مصرف کنندگان این ابزار بازاریابی را ارزیابی می‌نمایند.هدیه  تبلیغاتی یکی  از ابزارهای پیشبرد فروش است ،که بصورت رایگان یا به قیمت نسبتاً پائینی در ازای خرید یک یا چند کالا یا خدمات ارائه می شود.هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر ابعاد گوناگون هدیه تبلیغاتی برقصد خرید است.روش تحقیق توصیفی- همبستگی، نوع تحقیق کاربردی، روش اجرا پیمایشی و روش جمع‌آوری اطلاعات میدانی بوده است..طرح عاملی مورد استفاده در این مطالعه ،یک طرح  2×2× 2با 8 سناریوی متفاوت بود.عامل های این طرح شامل سه متغیر محصول(لذت بخش وکاربردی)،هدیه(لذت بخش وکاربردی) ونگرش برند(قوی وضعیف) می باشد. جامعه آماری تحقیق شامل مشتریان لوازم دیجیتال( صوتی تصویری ) در شهرتهران بوده است. نمونه آماری 254نفربوده است از آمار توصیفی برای توصیف وضعیت آزمودنی ها  و در قسمت آمار استنباطی از  روش معادلات ساختاری جهت معناداری فرضیه ها استفاده گردید.نتایج نشان داد که جذابیت هدیه برارزیابی مشتریان از هدیه تبلیغاتی مؤثر است.هم چنین  تأثیر تمایل به معامله بر سرگرمی وبیان ارزش(منافع لذت بخش)تأیید شده است.بیان ارزش وسرگرمی نیز بر ارزیابی کلی مشتریان اثر دارد ودرنهایت ارزیابی کلی مشتریان برقصد خرید مؤثر واقع شده است.fa_IR
dc.format.extent620
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت کسب و کارfa_IR
dc.subjectپیشبرد غیر پولیfa_IR
dc.subjectهدیه تبلیغاتیfa_IR
dc.subjectلذت بخشی محصولfa_IR
dc.subjectنگرش برند ورفتار مصرف کنندهfa_IR
dc.titleبررسی تأثیر ابعاد گوناگون هدیه تبلیغاتی برقصد خرید (مورد مطالعه؛ برندهای سامسونگ، اسنوا، اپل و دل)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه شاهد، تهران،‌ ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه شاهد، تهران،‌ ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی بین الملل دانشگاه شاهد، تهران،‌ ایرانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue28
dc.citation.spage111
dc.citation.epage132


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد