• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش نامه مطالعات مرزی
    • دوره 5, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش نامه مطالعات مرزی
    • دوره 5, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر آموزش‌های مرزی بر کیفیت کارایی و عملکرد کارکنان مرزبانی ناجا

    (ندگان)پدیدآور
    قائدرحمتی, ابراهیماسدی فرد, محمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    408.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه و هدف: در حال حاضر آموزش کارکنان در همه سازمان‌ها و نهادها از جایگاه خاصی برخوردار بوده و آموزش‌های مرزی با توجه به نوع و ماهیت مأموریت‌های فرماندهی مرزبانی ناجا از ویژگی‌های خاص علمی و مهارتی برخوردار می‌باشد. همچنین آموزش‌های مهارتی که توأم باتجربه و عمل می‌باشد نقش به سزایی در تکمیل فرایند یادگیری و موفقیت یگان‌های عملیاتی بر عهده دارد، بر این اساس هدف این مطالعه بررسی تأثیر آموزش‌های علمی و مهارتی بر کارایی کارکنان فرماندهی مرزبانی ناجا می‌باشد. روش: این پژوهش توصیفی و از نوع زمینه‌یابی (پیمایشی) است. جامعه آماری را کلیه کارکنان فرماندهی مرزبانی ناجا تشکیل می‌دهند که تعداد 370 نفر از آن‌ها به‌عنوان حجم نمونه مکفی با استفاده از روش نمونه تصادفی – طبقه‌ای و فرمول کوکران انتخاب‌شده‌اند. ابزار مورداستفاده در این پژوهشپرسشنامه محقق ساخته 30 سؤالی در سه دسته واکنش، یادگیری، رفتار (تغییر رفتار) است که در طیف لیکرت 5 گزینه‌ای اندازه‌گیری شده است و دارای ضریب اعتبار 95% است. یافته‌ها و نتایج: به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده‌های حاصله از پرسشنامه از مدل آماری t تک گروهی، t دو گروه مستقل و تحلیل واریانس یک‌طرفه استفاده‌شده است و درنهایت تجزیه‌وتحلیل داده‌ها نشان داده است که تأثیر آموزش‌های دانشکده علوم و فنون مرز بر کارایی کارکنان بر اساس مدل کرک پاتریک در سطح بالاتر از حد متوسط بوده و از تأثیر بالایی برخوردار است. یافته‌های پژوهشحاضر حاکی از آن است که متصدیان امر آموزش دانش مرزی باید از پرداختن صرف به مبانی نظری دروس پرهیز نموده و آموزش‌های خود را در محیط واقعی و مشابه مناطق عملیاتی و محل‌های مأموریت اجرا نمایند این امر از سویی الزامات و سازوکارهای خاص خود را می‌خواهد و از سوی دیگر حمایت‌های همه‌جانبه مادی و معنوی و پشتیبانی رده بهره‌بردار (فرماندهی مرزبانی ناجا) را می‌طلبد.
    کلید واژگان
    آموزش علمی و عملی
    کارایی
    ارزشیابی واکنش
    ارزشیابی یادگیری
    ارزشیابی رفتار (تغییر رفتار)

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2017-09-23
    1396-07-01
    ناشر
    مرکز تحقیقات و مطالعات فرماندهی مرزبانی ناجا
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی
    عضو هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی

    شاپا
    2345-4512
    URI
    http://bss.jrl.police.ir/article_17564.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/412359

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب