دوره 2, شماره 2

 

ارسال های اخیر

  • تأثیر گروه درمانی به شیوه شناختی بر میزان افسردگی و عملکرد تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر 

    فریدونی, شاپور؛ مقدسی بروجنی, فاطمه؛ بحرینی بروجنی, مجید؛ موسوی, ستاره؛ سپهری, کبری (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2012-12-21)
    پژوهش حاضر با هدف تأثیر گروه درمانی به شیوه شناختی بر افسردگی و عملکرد تحصیلی دانشجویان خانواده‌های شاهد و ایثارگر انجام شده است .این مطالعه یک پژوهش نیمه تجربی از نوع پیش‌آزمون‌ پس‌آزمون با گروه کنترل بوده که در سال تحصیلی ...

  • رابطه تقاضاهای شغلی، کنترل شغلی با استرس شغلی، عاطفه مثبت و عاطفه منفی کارکنان 

    جهانبخش گنجه, سحر؛ عریضی, حمدرضا (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2012-12-21)
    هدف از انجام این پژوهش، بررسی رابطه تقاضاهای شغلی، کنترل شغلی با استرس شغلی، عاطفه مثبت و عاطفه منفی کارکنان است. پژوهش حاضر از نوع رابطه‌ای است و جامعه آماری شامل کلیه کارکنان مشغول به کار در شرکت پتروشیمی استان اصفهان ...

  • رابطه بین ذهن‌آگاهی و کارکردهای توجّهی پایدار و انتخابی 

    نجاتی, وحید؛ ذبیح زاده, عباس؛ نیک فرجام, محمد رضا (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2012-12-21)
    ذهن‌آگاهی به عنوان مبنایی برای درمان‌های روان‌شناختی، نظارتی پایدار بر شرایط جاری است. هدف از این مطالعه، بررسی رابطه بین ذهن‌آگاهی و کارکردهای توجّهی پایدار و انتخابی است. این مطالعه به صورت مقطعی در40 نفر از دانشجویان ...

  • واسازی معنایی فضای درون ذهنی مشارکت‌کنندگان در گروه‌های روان‌شناسی عامیانه: 

    توللی, زهرا؛ هاشمی, سمیه؛ احمدی, حبیب؛ روحانی, علی (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2012-12-21)
    گروه‌های روان‌شناسی عامیانه سال‌هاست که در ایران به صورت غیر قابل انکاری رواج یافته و حتی پرفروش‌ترین کتب سال برای سالیان متمادی مربوط به این ایده بوده است. از آنجا که بیشتر مشارکت‌کنندگان در این گروه‌ها پس از اتمام دوره ...

  • ارتباط اعتیاد به اینترنت با اضطراب در تیپ‌های شخصیتی نوع A و B 

    سپهریان, فیروزه؛ جوکار, لیلا (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2012-12-21)
    هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه اعتیاد به اینترنت با اضطراب در تیپ‌های شخصیتی نوع A و B و تعیین توان پیش بین این دو متغیر در تعامل با متغیر جنسیت به منظور پیش‌بینی میزان اعتیاد به اینترنت دانشجویان بود. تاثیر نوع دانشگاه ( ...

  • اثربخشی گشتالت درمانی و درمان شناختی- رفتاری بر میزان ابراز وجود دانش‌آموزان پسر دوره راهنمایی 

    حاجی حسنی, مهرداد؛ اعتمادی, احمد؛ آرین, خدیجه (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2012-12-21)
    هدف از پژوهش حاضر مقایسه اثربخشی رویکرد گشتالت درمانی و درمان شناختی – رفتاری بر میزان ابراز وجود در دانش آموزان پسر دوره راهنمایی شهرستان شهریار بوده است. این پژوهش از نوع آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون است. از میان ...