49.2, شماره 95
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
پیشبینی بارندگی توسط مدل تلفیقی ARMA-ARCH برای غرب حوضه آبریز دریاچه ارومیه
(معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریزDean of Faculty of Civil Engineering, 2019-08-23)در مطالعات مهندسی منابع آب پیشبینی هرچه بهتر پـدیدههای هیدرولوژیکی از اهمیت فراوانی برخوردار است. در این زمینه همواره مدلهای خانواده ARMA دارای ضعفهایی بودهانـد که تلفیق مدلهای خطی سری زمانی با مدلهای غیر خطی به ...
-
بررسی عددی اثر ستونهای سنگی بر کاهش پتانسیل روانگرایی
(معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریزDean of Faculty of Civil Engineering, 2019-08-23)در تحقیق حاضر در مرحله نخست پتانسیل روانگرایی بستر ماسهای با نرمافزار FLAC3D بررسی شده و نتایج آن با نتایج پروژه بینالمللی VELACS اعتبار سنجی گردیده است. در مرحله بعدی با انتخاب چینش مثلثی، اثر گروه ستون ...
-
بررسی اثربخشی سناریوهای مختلف احیای دریاچه ارومیه با استفاده از مدل هیدرودینامیکی دوبعدی
(معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریزDean of Faculty of Civil Engineering, 2019-08-23)به دلیل ضرورت و اهمیت ارائه یک بستر علمی برای گزینههای احیا و مدیریت سطح دریاچه ارومیه، در این تحقیق به بررسی اثربخشی سناریوهای مطرح با استفاده از مدل هیدرودینامیک دوبعدی MOHID پرداخته شده است. سناریوهای در نظر گرفته ...
-
بهینهیابی طول شمع در پایدارسازی شیبهای خاکی
(معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریزDean of Faculty of Civil Engineering, 2019-08-23)پایدارسازی شیبهای خاکی و پیشنهاد راهکارهای گوناگون، یکی از مسائلِ مطرح و به روز در دانش مهندسی ژئوتکنیک میباشد. استفاده از روشهای عددی و تحلیلی در پایدارسازیِ شیبهای خاکی به کمکِ شمع، از روشهای متداولی است که توسط ...
-
تأثیر اثر هندسه مقطع بر روی میزان نشست زمین در اثر حفر تونل تک و دوقلو (مطالعه موردی: تونل مترو اصفهان)
(معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریزDean of Faculty of Civil Engineering, 2019-08-23)امروزه افزایش جمعیت و توسعه شهرنشینی مدرن، منجر به توسعه زیرساختها و اجرای تونلهای شهری (مترو) شده است. انتخاب شکل دهانه و بررسی میزان نشست سطح زمین در حالت تونل تک و دوقلو از نکات بسیار مهم در احداث تونل متروها است. بر ...
-
مطالعه هیدرولیک جریان در تبدیلهای تدریجی عریض شونده در کانالهای روباز
(معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریزDean of Faculty of Civil Engineering, 2019-08-23)تبدیلها به طور معمول هم در کانالهای باز مهندسی و هم در کانالهای طبیعی کاربرد دارند. با افزایش ابعاد در راستای مقطع در تبدیل، از سرعت جریان کاسته میشود. تحت جریان زیربحرانی و در شرایط جریان دائمی، کاهش سرعت جریان منجر ...



