مرور 47.1, شماره 86 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 9 از 9
-
بررسی اثر نوع آبشکن بر تغییرات توپوگرافی بستر در قوس 90 درجه ملایم در شرایط مستغرق
(معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریزDean of Faculty of Civil Engineering, 2017-05-22)تغییرات بستر و سواحل در قوس رودخانهها امر بسیار مهمی از نقطه نظر ریختشناسی و مهندسی رودخانه محسوب میشود و تحقیقات زیادی را به خود اختصاص داده است. یکی از راههای تثبیت دیواره در قوس خارجی استفاده از سازه آبشکن میباشد. ...
-
بررسی خواص مکانیکی و برخی شاخصهای دوام بتن حاوی ریزالیاف ولاستونیت و پوزولان میکروسیلیس
(معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریزDean of Faculty of Civil Engineering, 2017-05-22)تحقیقات اخیر در صنعت ساخت و ساز جایگزینی کلی یا جزئی سیمان توسط پوزولانها و مواد معدنی را موجه میسازد. تولید و استفاده از این مواد میتواند با مزیتهای اقتصادی، زیست محیطی و فنی مانند ذخیره انرژی، کاهش حرارت هیدراسیون، ...
-
ارزیابی اولیه تمایز ابر و آئروسل با استفاده از دادههای سنجنده CALIPSO برای مناطق شرقی ایران
(معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریزDean of Faculty of Civil Engineering, 2017-05-22)نظارت بر کیفیت هوا با استفاده از دادههای ماهوارهای امری حیاتی بوده و استفاده از تکنیکهای فعال یک روش بسیار مناسب، برای مطالعه ذرات موجود در جو میباشد. از طرفی هم، پیچیدگی خواص فیزیکی و نوری ابرها و ذرات معلق در هوا ...
-
تحلیل مسیر جایگزین استاتیکی سازههای کشبستی با در نظر گرفتن اثر توزیعهای مختلف خودتنش
(معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریزDean of Faculty of Civil Engineering, 2017-05-22)یک سیستم کشبستی، یک سیستم در حالت پایدار خودمتعادلی است که شامل مجموعهای از عناصر تحت فشار داخل محیط پیوستهای از عناصر تحت کشش میباشد. اساس پایداری این سازهها متکی بر خودتنیدگی اولیه اعضای آن میباشد. لذا مطالعه تأثیر ...
-
تحلیل ترافیک حرکت- توقف در زنجیره وسایل نقلیه عبوری مبتنی بر تئـوری نامتقارنی
(معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریزDean of Faculty of Civil Engineering, 2017-05-22)آنالیز ترافیک حرکت- توقف که به سبب دلایل غیر قابل پیشبینی مکرراً در آزادراهها مشاهده میگردد به منظور مدلسازی شکل و انتشار آشفتگی و تخمین اثرات ازدحام در جریان ترافیک مهم میباشد. تئوریهای بسیار زیادی در علم ترافیک به ...
-
مقایسه و شبیهسازی الگوی جریان در قوس 90 درجه ملایم با استفاده از مدلهای CCHE2D و SRH-2D
(معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریزDean of Faculty of Civil Engineering, 2017-05-22)پدیده فرسایش و رسوبگذاری در سواحل یکی از بالاترین خسارات وارده به رودخانهها میباشد. در قوس رودخانه، نیروهای هیدرودینامیکی جریانهای ثانویه را به وجود آورده و خطوط جریان سطحی را به سمت ساحل بیرونی و خطوط جریان نزدیک به ...
-
الگوریتم سیستم ذرات باردار مقیاس شده برای طراحی بهینه قابهای فولادی
(معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریزDean of Faculty of Civil Engineering, 2017-05-22)در این مقاله طراحی بهینه قابهای فولادی مورد بررسی قرارگرفته است. بدین منظور با اضافه نمودن دو مفهوم مقیاس کردن و متناسب نمودن به الگوریتم سیستم ذرات باردار (CSS)، الگوریتم سیستم ذرات باردار مقیاس شده (SCSS) به دست آمده ...
-
تحلیل عددی رفتار دینامیکی سد بتنی وزنی تحت بار انفجاری داخل مخزن
(معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریزDean of Faculty of Civil Engineering, 2017-05-22)بررسیها و تحقیقات در مورد رخداد انفجار در داخل مخزن سدها و تأثیر آن بر رفتار دینامیکی چنین سازههایی، با شروع جنگ جهانی دوم و پیدایش نیازهای اساسی برای تحقیق در این حوزه، ضرورت تحقیق در زمینه پدافند غیر عامل را گسترش داد. ...
-
تحلیل ارتباط بین ازن سطحی و اکسیدهای نیتروژن در هوای شهر تبریز
(معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریزDean of Faculty of Civil Engineering, 2017-05-22)ازن سطحی از اجزاء اصلی تشکیل اسماگ فتوشیمیایی در حضور اکسیدهای نیتروژن و ترکیبات آلی فرار به شمار میرود. این مطالعه با هدف تحلیل تغییرات غلظت ازن سطحی و ارتباط آن با تغییرات غلظت NOX در شهر تبریز با استفاده از ...



