وضعیت عملکرد کارکنان سلامت در آموزش مددجویان و مراجعین به مراکز بهداشتی درمانی شهر مشهد در سال 1392
(ندگان)پدیدآور
زارع, مسعودکیانیان, تکتمایلدرآبادی, اسحقکریمی مونقی, حسینبهنام وشایی, حمید رضاصابر, ساماننوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
خلاصه   مقدمه: آموزش به عنوان مهمترین جزء مراقبتهای بهداشتی اولیه محسوب میشود و از وظایف اساسی کارکنان سلامت است. لذا پژوهش حاضر با هدف تعیین وضعیت عملکرد کارکنان سلامت در آموزش به مددجویان و مراجعهکنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی شهر مشهد انجام شده است .   مواد و روشها: این پژوهش از نوع مقطعی توصیفی است که در مراکز بهداشتی درمانی شهر مشهد در سال 1392 با روش نمونهگیری طبقهای خوشهای از نوع احتمالی انجام پذیرفت. 250 نفر از کارکنان شاغل در واحدهای واکسیناسیون، مادر و کودک، مامایی، مبارزه با بیماریها و بهداشت محیط مراکز بهداشتی درمانی وارد مطالعه شدند. ابزار پژوهش، چک لیست مشاهده سنجش عملکرد آموزشی کارکنان بود. دادهها با روشهای آمار توصیفی و آزمونهای تحلیلی از جمله: آزمونهای همبستگی پیرسون، تیمستقل ، آنالیز واریانس یک طرفه و کای اسکوئر مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت .   یافتهها: میانگین و انحراف معیار عملکرد آموزشی 166 نفر(4/66 درصد ) از کارکنان سلامت ( 79/1 ± 21/13) در سطح مناسب و قابل قبولی قرار داشت و بین عملکرد آموزشی کارکنان با مشخصات فردی آنها نظیر وضعیت تاهل، محل کار، وضعیت استخدامی، سن و سابقه کار، همچنین سابقه شرکت در کارگاههای آموزشی اختلاف معنیداری دیده شد (05/0 p 
کلید واژگان
کارکنان سلامتعملکرد آموزشی
مشاهده
مشهد
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2013-12-221392-10-01
ناشر
دانشکده پرستاری مامایی و پیراپزشکی رفسنجانRafsanjan University of Medical Sciences




