آیندهنگری در روابط عمومی الکترونیکی و پژوهشمحوری
(ندگان)پدیدآور
سعیدی, رحماننوع مدرک
Textعلمی تخصصی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه شاهد انقلاب جدید در زمینۀ اطلاعات و ارتباطات در فضای واقعی مجازی و واقعیت مجازی هستیم. مفهوم «دهکدۀ جهانی» به ذهنیت جهانی تغییر هویت داده است. اکنون «انقلاب ارتباطات» به «انقلاب اطلاعات» تبدیل شده است. در اثر فنآوریهای جدید سازمانها و نهادها و روابط بین آنها از اساس دگرگون شده است.
روابط عمومی به عنوان حلقۀ واسط و اتصالدهندة نهادها و سازمانها باید توانایی سازگاری با شرایط جدید را داشته باشد. از این رو، لازم است رهبران و مسئولان روابط عمومیها بیش از هر چیز دیگری به تبیین تأثیر فنآوریهای جدید بر نهادها و سازمانها بپردازند.
مقاله حاضر ضمن تعریف مفهوم روابط عمومی الکترونیک و ضمن تأکید بر این نکته که این نوع از روابط عمومی تا کنون به حد کافی رشد نیافته و به بیانی مراحل اولیۀ خود را پشت سر میگذارد، برای آن آیندۀ امیدوارکنندهای را متصور است؛ آیندهای که در آن روابط عمومی الکترونیک به تمامی سازمانها و نهادهای دولتی و خصوصی بسط خواهد یافت. انتظار میرود که در آیندهای نزدیک روابط عمومی دچار تحولات عمیقی شود که نتیجة آن تغییری بنیادی در یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی، یعنی پژوهشمحوری در ابعاد مختلف، خواهد بود. مقاله حاضر ابعاد مختلف تغییرات ذکرشده در حیطۀ روابط عمومی را بررسی میکند
کلید واژگان
آیندهپژوهیروابط عمومی
روابط عمومی الکترونیک
مخاطبشناسی
تأثیر رسانهها
شماره نشریه
32تاریخ نشر
2008-02-201386-12-01
ناشر
دانشگاه امام صادق علیه السلامسازمان پدید آورنده
استادیار علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطباییشاپا
2252-02522588-6460




