| dc.contributor.author | بیرامی, منصور | fa_IR | 
| dc.contributor.author | موحدی, یزدان | fa_IR | 
| dc.contributor.author | عبدیان, هاشم | fa_IR | 
| dc.contributor.author | اسماعیلی, سودابه | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T11:42:55Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T11:42:55Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T11:42:55Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T11:42:55Z |  | 
| dc.date.issued | 2018-05-22 | en_US | 
| dc.date.issued | 1397-03-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2017-07-27 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1396-05-05 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | بیرامی, منصور, موحدی, یزدان, عبدیان, هاشم, اسماعیلی, سودابه. (1397). تاثیر توانبخشی نوروسایکولوژیکی از طریق نرم افزار بر عملکرد توجه مستمر در دانش آموزان با ناتوانی یادگیری خواندن. فصلنامه علمی ـ پژوهشی عصب روانشناسی, 4(12), 141-152. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2476-5023 |  | 
| dc.identifier.issn | 2538-5623 |  | 
| dc.identifier.uri | http://clpsy.journals.pnu.ac.ir/article_5077.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/407650 |  | 
| dc.description.abstract | مقدمه: مشکلات خواندن یکی از اساسی ترین مشکلاتی است که کودکان دچار ناتوانی یادگیری با آن مواجه هستند. پژوهش حاضر نیز با هدف بررسی تاثیر درمان توانبخشی نوروسایکولوژیکی از طریق نرم افزار بر عملکرد توجه مستمر در دانش آموزان با ناتوانی خواندن انجام شد. روش: طرح پژوهش حاضر به صورت نیمه آزمایشی با دو گروه آزمودنی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شهر تبریز در سال 1395 بود، و نمونه مورد نظر از مناطق پنچگانه اختلالات یادگیری انتخاب شدند. روش نمونه گیری به صورت تصادفی بود. بدین صورت که یک گروه 10 نفره شامل افراد مبتلا به ناتوانی یادگیری خواندن و 10 نفر نیز شامل گروه گواه بود. یعنی افرادی که مبتلا به ناتوانی یادگیری هستند اما مداخله ای برای آنها صورت نگرفت. تعداد جلسات درمانی 20 جلسه بود و هر جلسه 45 دقیقه به طول می انجامید. ابزار پژوهش شامل برنامه کامپیوتری توانبخشی نوروسایکولوژیکی Sound Smart و آزمون عملکرد پیوسته بود. در این آزمون، آزمودنی ها با یک سری از محرک های متوالی در یک دوره زمانی مشخص مواجه می شوند که وظیفه آنها ارایه پاسخ در برابر ادراک محرک هدف است، و برای یافتن اختلال در عملکرد توجه پایدار استفاده می شود. یافته ها: تحلیل داده ها استفاده از تحلیل کوواریانس چند متغیره انجام شد. تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که بین میانگین نمره های پیش آزمون و پس آزمون گروه آزمایش و کنترل تفاوت معنی داری وجود داشت (001/0>(p. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 537 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه پیام نور | fa_IR | 
| dc.publisher | Payame Noor University, Iran | en_US | 
| dc.relation.ispartof | فصلنامه علمی ـ پژوهشی عصب روانشناسی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Neuropsychology | en_US | 
| dc.subject | توانبخشی نوروسایکولوژی | fa_IR | 
| dc.subject | توجه مستمر | fa_IR | 
| dc.subject | شناخت | fa_IR | 
| dc.subject | ناتوانی یادگیری خواندن | fa_IR | 
| dc.subject | دانش آموزان | fa_IR | 
| dc.title | تاثیر توانبخشی نوروسایکولوژیکی از طریق نرم افزار بر عملکرد توجه مستمر در دانش آموزان با ناتوانی یادگیری خواندن | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استاد گروه روانشناسی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استادیار، دکتری علوم اعصاب شناختی، دانشکده طراحی اسلامی، دانشگاه هنر اسلامی تبریز، تبریز، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه هنر اسلامی تبریز، تبریز، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد روانشناسی، تبریز، ایران. | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 4 |  | 
| dc.citation.issue | 12 |  | 
| dc.citation.spage | 141 |  | 
| dc.citation.epage | 152 |  |