نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبیرامی, منصورfa_IR
dc.contributor.authorموحدی, یزدانfa_IR
dc.contributor.authorعبدیان, هاشمfa_IR
dc.contributor.authorاسماعیلی, سودابهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:42:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:42:55Z
dc.date.available1399-07-09T11:42:55Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:42:55Z
dc.date.issued2018-05-22en_US
dc.date.issued1397-03-01fa_IR
dc.date.submitted2017-07-27en_US
dc.date.submitted1396-05-05fa_IR
dc.identifier.citationبیرامی, منصور, موحدی, یزدان, عبدیان, هاشم, اسماعیلی, سودابه. (1397). تاثیر توانبخشی نوروسایکولوژیکی از طریق نرم افزار بر عملکرد توجه مستمر در دانش آموزان با ناتوانی یادگیری خواندن. فصلنامه علمی ـ پژوهشی عصب روانشناسی, 4(12), 141-152.fa_IR
dc.identifier.issn2476-5023
dc.identifier.issn2538-5623
dc.identifier.urihttp://clpsy.journals.pnu.ac.ir/article_5077.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/407650
dc.description.abstractمقدمه: مشکلات خواندن یکی از اساسی ترین مشکلاتی است که کودکان دچار ناتوانی یادگیری با آن مواجه هستند. پژوهش حاضر نیز با هدف بررسی تاثیر درمان توانبخشی نوروسایکولوژیکی از طریق نرم افزار بر عملکرد توجه مستمر در دانش آموزان با ناتوانی خواندن انجام شد. روش: طرح پژوهش حاضر به صورت نیمه آزمایشی با دو گروه آزمودنی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شهر تبریز در سال 1395 بود، و نمونه مورد نظر از مناطق پنچگانه اختلالات یادگیری انتخاب شدند. روش نمونه گیری به صورت تصادفی بود. بدین صورت که یک گروه 10 نفره شامل افراد مبتلا به ناتوانی یادگیری خواندن و 10 نفر نیز شامل گروه گواه بود. یعنی افرادی که مبتلا به ناتوانی یادگیری هستند اما مداخله ای برای آنها صورت نگرفت. تعداد جلسات درمانی 20 جلسه بود و هر جلسه 45 دقیقه به طول می انجامید. ابزار پژوهش شامل برنامه کامپیوتری توانبخشی نوروسایکولوژیکی Sound Smart و آزمون عملکرد پیوسته بود. در این آزمون، آزمودنی ها با یک سری از محرک های متوالی در یک دوره زمانی مشخص مواجه می شوند که وظیفه آنها ارایه پاسخ در برابر ادراک محرک هدف است، و برای یافتن اختلال در عملکرد توجه پایدار استفاده می شود. یافته ها: تحلیل داده ها استفاده از تحلیل کوواریانس چند متغیره انجام شد. تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که بین میانگین نمره های پیش آزمون و پس آزمون گروه آزمایش و کنترل تفاوت معنی داری وجود داشت (001/0>(p.fa_IR
dc.format.extent537
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.publisherPayame Noor University, Iranen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی ـ پژوهشی عصب روانشناسیfa_IR
dc.relation.ispartofNeuropsychologyen_US
dc.subjectتوانبخشی نوروسایکولوژیfa_IR
dc.subjectتوجه مستمرfa_IR
dc.subjectشناختfa_IR
dc.subjectناتوانی یادگیری خواندنfa_IR
dc.subjectدانش آموزانfa_IR
dc.titleتاثیر توانبخشی نوروسایکولوژیکی از طریق نرم افزار بر عملکرد توجه مستمر در دانش آموزان با ناتوانی یادگیری خواندنfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه روانشناسی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دکتری علوم اعصاب شناختی، دانشکده طراحی اسلامی، دانشگاه هنر اسلامی تبریز، تبریز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه هنر اسلامی تبریز، تبریز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد روانشناسی، تبریز، ایران.fa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue12
dc.citation.spage141
dc.citation.epage152


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد