نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفرجی, ایرجfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:38:47Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:38:47Z
dc.date.available1399-07-09T11:38:47Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:38:47Z
dc.date.issued2016-05-21en_US
dc.date.issued1395-03-01fa_IR
dc.date.submitted2017-03-15en_US
dc.date.submitted1395-12-25fa_IR
dc.identifier.citationفرجی, ایرج. (1395). مدل‌های مدیریت بحران: ارزیابی اعتبار آنها برای طرح ریزی راهبردی در صنعت گردشگری بین‌المللی. فصلنامه مدیریت بحران و وضعیت های اضطراری, 7(27)fa_IR
dc.identifier.issn2008-3564
dc.identifier.issn2645-5285
dc.identifier.urihttps://cmj.ihu.ac.ir/article_201968.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/406237
dc.description.abstractگردشگری به طور خاص در معرض رخدادهای بیرونی بوده و به طور طبیعی غیر قابل پیش‌بینی می‌باشد و نیازمند بررسی فرآیندهای مؤثر مدیریت بحران است. این مقاله برای کمک به مدیران در طرح‌ریزی راهبردی چنین وقایعی، ضمن مرور ادبیات مرتبط با مدیریت بحران در صنعت گردشگری، چندین مدل تهیه شده را شناسایی و به بوته نقد می‌گذارد. حملات تروریستی یازده سپتامبر به عنوان نمونه‌ای از حوادث بیرونی که می‌تواند در صورت عدم اقدام به موقع و قاطع مدیران صنعت گردشگری به بحران منجر شود. این مقاله واکنش‌های مجریان گردشگری پیشرو انگلستان نسبت به حملات تروریستی را مورد بحث قرار داده و ضمن ارائه یک مطالعه موردی، واکنش یک شرکت خاص به حادثه یازدهم سپتامبر را بررسی می‌نماید تا از این طریق، راهبردهای «بازگشت» مورد استفاده را مرور کند. فرآیند این مدل «مدیریت بحران »با اقدامات انجام شده در این شرکت مورد تطبیق و بررسی قرار گرفته است. بدیهی است که تجربیات گسترده‌تری برای صنعت گردشگری وجود دارد، از جمله نیاز است به: یکپارچه‌سازی مدیریت بحران با فرآیندهای طرح‌ریزی راهبردی، ارائه برنامه‌های مرتبط با حوادث به صورت مفصل، تعریف نقش‌ها و مسئولیت‌های تصمیم‌گیری، حفظ میزانی از انعطاف‌پذیری مبادرت ورزید.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه امام حسینfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه مدیریت بحران و وضعیت های اضطراریfa_IR
dc.subjectمدیریت بحرانfa_IR
dc.subjectتروریسمfa_IR
dc.subjectمجریان گردشگریfa_IR
dc.titleمدل‌های مدیریت بحران: ارزیابی اعتبار آنها برای طرح ریزی راهبردی در صنعت گردشگری بین‌المللیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه عالی دفاع مقدسfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue27


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد