نقش مطبوعات در مدیریت بحران سیاسی ایران (مطالعه موردی روزنامه اعتماد ملی در انتخابات ریاست جمهوری سال 88)
(ندگان)پدیدآور
حسینی, سید حسینحاتمی, حمیدرضاعاشور, محمد
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
این مقاله با رویکرد واکاوی و گذشتهنگر و در زمره پژوهشهای کاربردی است که بر اساس مصداقها و مضمونهای روزنامه اعتماد ملی به تحلیل محتوای کیفی مضمون پرداخته است. این مهم در چهار مقوله معرف، مضمون، محور القا و مقصد روانی مورد واکاوی قرار گرفته است. روزنامه اعتماد ملی با روشها و شیوههای عملیات روانی با تهییج و تحریک احساسات گروه آماج و با مدیریت افکار عمومی نهتنها بحرانزدایی در انتخابات 1388 نکرد بلکه نظام و حکومت را دچار بحران ساخت و بدینوسیله با تأکید و پافشاری سعی در قانع کردن نظام به تجدید انتخابات و سلب حمایت مردم و نهادهای امنیتی از رهبری، و در پایان با اصرار، نظام را به عقبنشینی از مشروعیت انتخابات مجبور کرد که بهرغم تبلیغات مسموم در هدف خودش ناکام ماند
کلید واژگان
مطبوعاتبحران
افکار عمومی و انتخابات
شماره نشریه
30تاریخ نشر
2017-10-231396-08-01
ناشر
دانشگاه امام حسینسازمان پدید آورنده
جامع امام حسینجامع امام حسین
ج
شاپا
2008-35642645-5285



