مرور نظاممند مطالعات مرتبط با ورزش در رسانههای اجتماعی
(ندگان)پدیدآور
لطیفیفرد, مهدیصفاری, مرجاننوروزی سیدحسینی, رسولبحرانی, محمدنوع مدرک
Textشبکه اجتماعی
زبان مدرک
فارسیچکیده
با رشد رسانههای اجتماعی، کارکرد آنها در ورزش، بهطور مداوم افزایش یافته و توجه پژوهشگران ورزشی به این نقش و کارکرد، پیش از پیش جلب شده است. هدف پژوهش حاضر مرور تمامی مقالات منتشر شده در مجلههای ورزشی طی 10 سال گذشته با رویکرد مرور نظاممند بوده است. بانک اولیه مقالات، 156 مقاله را شامل شده که با توجه بهعنوان و واژگان کلیدی که (دربرگیرنده) یکی از واژههای رسانه اجتماعی، توییتر، فیسبوک، اینستاگرام، یوتیوب، پینتسرت یا اسنپچت بوده، انتخاب شدهاند. سپس و با توجه به تاریخ انتشار آنها (2010-2019) 137 مقاله، دانلود و در مرحله بعدی، با مطالعه کامل چکیده 23 مقاله از بانک مقالات کنار گذاشته شد. یافتهها نشان میدهد که تعداد مقالات انتشاریافته و نظریههای بهکار گرفته شده در آنها از سال 2010 تا 2019 بهمرور افزایش یافته است. گوناگونی نظریاتی که پشتوانه پژوهشهای مرور شده بودهاند، مؤید این است که ورزش همچنان بهعنوان یک حوزه چندوجهی در نظر گرفته میشود اما رویدادهای ورزشی مانند جامهای جهانی و المپیکها، حوزهای هستند که در مطالعات رسانههای اجتماعی ورزشی کمتر به آنها توجه میشود.
کلید واژگان
رسانههای اجتماعینظریههای ارتباطی
مرور نظاممند
کاربران
ارتباطات ورزشی
شماره نشریه
102تاریخ نشر
2020-08-221399-06-01
ناشر
سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکترای مدیریت ورزشی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایراندکترای مدیریت ورزشی، استادیار گروه علوم ورزشی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
دکترای مدیریت ورزشی، استادیار گروه علوم ورزشی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
دکترای هوش مصنوعی، استادیار گروه رایانه، دانشکده آمار، ریاضی و رایانه، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
شاپا
2538-29772538-2985




