راهبردها و اهداف جنگ رسانهای غرب علیه جمهوری اسلامی ایران
(ندگان)پدیدآور
رضاییان, مهدینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه دیپلماسی و سیاست خارجی کشورها بهعنوان یک عامل تعیینکننده در نظام بینالملل تحتتأثیر تحولات شگرف در عرصه ارتباطات قرار گرفته است؛ چنانکه «دیپلماسی رسانهای» بهعنوان یکی از شاخههای اصلی فعالیتهای دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی بخش قابل توجهی از دیپلماسی عمومی کشورهای بویژه قدرتمند جهانی را به خود اختصاص داده است.در مقاله حاضر پس از بیان پیشینه دیپلماسی رسانهای و کارکردهای آن به بررسی مصادیق دیپلماسی رسانهای در بعد نرمافزاری، جنگ نرم و جنگ رسانهای غرب علیه ایران و همچنین اهداف راهبردی جنگ روانی امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخته شده است.
کلید واژگان
جنگ رسانهایجنگ نرم
دیپلماسی رسانهای
شماره نشریه
55تاریخ نشر
2008-11-211387-09-01
ناشر
سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکترای علوم سیاسی، رئیس مرکز حراست سازمان صداوسیماشاپا
2538-29772538-2985




