تحلیل محتوای جاذبهها و شیوههای اجرا در آگهیهای تلویزیونی ایران
(ندگان)پدیدآور
عزیزی, شهریارنصیری, مرضیهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
تلویزیون مهمترین رسانه پخش تبلیغات است. آگهیهای پخش شده از تلویزیون بسیار پرهزینه و پرمخاطباند و از این رو، از گزینههای اصلی مدیران تبلیغات تلقی میشوند. در این مقاله تلاش شده است تا آگهیهای تبلیغاتی پخش شده از شبکه سه تلویزیون از دو منظر اصلی جاذبههای مورد استفاده و شیوههای اجرا بررسی شوند. برای شناخت جاذبهها و شیوههای اجرا، از روش تحلیل محتوا استفاده شده است. نمونه این پژوهش شامل 106 آگهی تلویزیونی غیرتکراری بوده است. یافتهها نشان میدهد که جاذبههای عقلایی، از بیشترین و جاذبههای احساسیـ اجتماعی از کمترین فراوانی در میان جاذبههای مورد استفاده در آگهیهای مورد بررسی برخوردارند. از نظر شیوه اجرا، فروش مستقیم، بیشترین سهم و تصدیق کاربران کمترین سهم را دارا بوده است و نتایج نشان میدهد که از نظر جاذبههای تبلیغاتی در آگهیهای صنایع مختلف، تفاوت وجود دارد.
کلید واژگان
جاذبهشیوه اجرا
آگهی تلویزیونی
تحلیل محتوا
شماره نشریه
73تاریخ نشر
2013-05-221392-03-01
ناشر
سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B
سازمان پدید آورنده
استادیار بازاریابی، دانشگاه شهید بهشتیدانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه شهید بهشتی
شاپا
2538-29772538-2985




