نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکوهی, کمالfa_IR
dc.contributor.authorحسنی, محمدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:33:20Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:33:20Z
dc.date.available1399-07-09T11:33:20Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:33:20Z
dc.date.issued2013-02-19en_US
dc.date.issued1391-12-01fa_IR
dc.date.submitted2011-08-10en_US
dc.date.submitted1390-05-19fa_IR
dc.identifier.citationکوهی, کمال, حسنی, محمدرضا. (1391). رابطه استفاده از رسانه‌های نوین با ابعاد هویتی در نوجوانان و جوانان 14 تا 29 ساله شهر تبریز. پژوهش‌های ارتباطی, 19(72), 109-130. doi: 10.22082/cr.2012.23446fa_IR
dc.identifier.issn2538-2977
dc.identifier.issn2538-2985
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22082/cr.2012.23446
dc.identifier.urihttp://cr.iribresearch.ir/article_23446.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/404447
dc.description.abstract<strong>مقاله حاضر که به شیوه پیمایشی صورت گرفته، به بررسی رابطه استفاده از رسانه‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی، با برخی از ابعاد هویتی پرداخته است. به این منظور 400 نفر از نوجوانان و جوانان 14 تا 29 ساله شهر تبریز، به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای و تصادفی سیستماتیک به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. داده‌های پژوهش با استفاده از روش‌‌‌های آماری همبستگی و آزمون </strong><strong>t</strong><strong> مورد پردازش قرار گرفت. نتایج نشان داد که بین استفاده از پایگاه‌های اینترنتی و ماهواره با هویت فردی و هویت جهانی، رابطه مثبت و با هویت ملی و دینی، رابطه منفی وجود دارد. بین استفاده از تلفن همراه و هویت فردی، رابطه مثبت و بین استفاده از تلفن همراه و هویت دینی، قومی و خانوادگی رابطه منفی دیده می‌شود؛ همچنین بین استفاده از لوح فشرده و لوح ویدئویی با هویت ملی رابطه منفی و با هویت جهانی رابطه مثبت وجود دارد.</strong> <strong> </strong>fa_IR
dc.format.extent387
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.publisherResearch and Polling Center of I.R.I.Ben_US
dc.relation.ispartofپژوهش‌های ارتباطیfa_IR
dc.relation.ispartofCommunication Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22082/cr.2012.23446
dc.subjectرسانه‌های نوینfa_IR
dc.subjectاینترنتfa_IR
dc.subjectتلفن همراهfa_IR
dc.subjectهویت ملی و دینیfa_IR
dc.subjectهویت فردیfa_IR
dc.subjectنوجوانان و جوانانfa_IR
dc.titleرابطه استفاده از رسانه‌های نوین با ابعاد هویتی در نوجوانان و جوانان 14 تا 29 ساله شهر تبریزfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار مؤسسه تحقیقات اجتماعی، دانشگاه تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای جامعه‌شناسی، دانشگاه مازندرانfa_IR
dc.citation.volume19
dc.citation.issue72
dc.citation.spage109
dc.citation.epage130


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد