نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخوانچه سپهر, شیرزادfa_IR
dc.contributor.authorناصری, عرفانfa_IR
dc.contributor.authorقاضی زاده, احمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:33:19Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:33:19Z
dc.date.available1399-07-09T11:33:19Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:33:19Z
dc.date.issued2013-02-19en_US
dc.date.issued1391-12-01fa_IR
dc.date.submitted2012-06-09en_US
dc.date.submitted1391-03-20fa_IR
dc.identifier.citationخوانچه سپهر, شیرزاد, ناصری, عرفان, قاضی زاده, احمد. (1391). بررسی میزان، نحوه و انگیزه‌های استفاده کودکان از رسانه‌های سنتی و جدید (مطالعه موردی کودکان 5 تا 10 ساله شهر سنندج). پژوهش‌های ارتباطی, 19(72), 37-63. doi: 10.22082/cr.2012.23443fa_IR
dc.identifier.issn2538-2977
dc.identifier.issn2538-2985
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22082/cr.2012.23443
dc.identifier.urihttp://cr.iribresearch.ir/article_23443.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/404444
dc.description.abstract<strong>این پژوهش با هدف بررسی میزان، نحوه و انگیزه‌های کودکان در استفاده از رسانه‌های سنتی (سینما و تئاتر، رسانه‌های نوشتاری و ...) و رسانه‌های جدید (رادیو، تلویزیون، ماهواره، اینترنت و ...) و تعیین اثرات متغیرهای سن و جنس کودکان، میزان تحصیلات، شغل و میزان همراهی والدین</strong><strong> در استفاده کودکان از این رسانه‌ها و همچنین تعیین رابطه بین رسانه‌های سنتی و جدید انجام گرفته و با بهره‌گیری از دو نظریه استفاده و رضامندی و جامعه‌پذیری رسانه، به تبیین موضوع مورد بررسی پرداخته است. این پژوهش، به شیوه پیمایشی و با استفاده از ابزار پرسشنامه در بین تعداد 400 نفر از کودکان 5 تا10 ساله در مرکز استان کردستان، در تابستان 1390، انجام گرفته است. بر اساس یافته‌های پژوهش، تلویزیون پرمخاطب‌ترین رسانه نزد کودکان است و تماشای آن مهم‌ترین فعالیت کودکان در زمان اوقات فراغت می‌باشد. چنان که بیش از نیمی از کودکان تمام روزهای هفته تلویزیون تماشا می‌کنند. میزان تحصیلات والدین با میزان استفاده از رسانه‌های جدید رابطه مستقیم دارد؛ همچنین با افزایش میزان همراهی پدر با فرزندان در تماشای برنامه‌های تلویزیون، میزان تماشای برنامه‌های تلویزیونی در کودکان بیشتر می‌شود.</strong> <strong> </strong> <strong> </strong>fa_IR
dc.format.extent429
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.publisherResearch and Polling Center of I.R.I.Ben_US
dc.relation.ispartofپژوهش‌های ارتباطیfa_IR
dc.relation.ispartofCommunication Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22082/cr.2012.23443
dc.subjectاستفاده و رضامندیfa_IR
dc.subjectجامعه‌پذیریfa_IR
dc.subjectرسانه‌های جدید و سنتیfa_IR
dc.subjectکودکfa_IR
dc.subjectانگیزه‌های استفادهfa_IR
dc.titleبررسی میزان، نحوه و انگیزه‌های استفاده کودکان از رسانه‌های سنتی و جدید (مطالعه موردی کودکان 5 تا 10 ساله شهر سنندج)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت، پژوهشگر و مدیرآموزش و پژوهش صداوسیمای مرکز کردستانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد جامعه‌شناسیfa_IR
dc.contributor.departmentدکترای آمارfa_IR
dc.citation.volume19
dc.citation.issue72
dc.citation.spage37
dc.citation.epage63


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد