رسانه و توسعه مشارکت بخش خصوصی در ورزش کشور
(ندگان)پدیدآور
امیری, مجتبینیری, شهرزادصفاری, مرجاندلبری راغب, فاطمهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از مقاله حاضر، تبیین کارکردهای رسانههای جمعی به منظور تسهیل مسیر توسعه مشارکت بخش خصوصی در ورزش است. از آنجا که موانع بسیاری بر سر راه خصوصیسازی ورزش در کشور ما وجود دارند، هر گونه تدبیر هوشمندانه به منظور غلبه بر موانع فراروی خصوصیسازی ورزش، نیازمند فراهم آمدن تصویری مطابق با واقع از موانع است. در این مقاله، ابتدا با استفاده از مطالعات تطبیقی و انجام مصاحبههای عمیق با نخبگان، موانع و مؤلفههای فراروی خصوصیسازی ورزش در قالب چهار مانع اصلی و 40 مؤلفه فرعی شناسایی شدهاند. موانع اصلی فراروی خصوصیسازی ورزش بر اساس یافتههای تحقیق به ترتیب عبارتند از: موانع مدیریتی، اجتماعی ـ فرهنگی، اقتصادی و سیاسی ـ حقوقی. در نهایت نیز نقش و کارکرد رسانههای جمعی به عنوان یکی از مهمترین نهادها در زمینه توسعه مشارکت بخش خصوصی، در قالب چهار کارکرد اجتماعی، اطلاعاتی، فراغتی و احساسی تبیین شده است.
کلید واژگان
خصوصیسازی ورزشبخش خصوصی
رسانههای جمعی
کارکرد رسانه
شماره نشریه
69تاریخ نشر
2012-03-201391-01-01
ناشر
سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B
سازمان پدید آورنده
دکترای مدیریت، استادیار دانشگاه تهراندانشجوی دکترای مدیریت رسانه، دانشگاه تهران
دانشجوی دکترای مدیریت ورزشی، دانشگاه تربیت مدرس
کارشناس ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه تهران
شاپا
2538-29772538-2985




