• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌های ارتباطی
    • دوره 22, شماره 83
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌های ارتباطی
    • دوره 22, شماره 83
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر مناظره‌های تلویزیونی به عنوان یک روش تبلیغاتی برشکل‌دهی به نظر رأی‌دهندگان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه‌های ایران)

    (ندگان)پدیدآور
    شریفی, سید مهدیفرجیان, محمد مهدیدیانی, میکائیلسلمانی‌زاده, شمسی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    318.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از پژوهش حاضر، یافتن «مؤثرترین روش تبلیغاتی در شکل‌دهی به رأی مردم» و «مهم‌ترین توانمندی لازم برای نامزدهای انتخاباتی» در جلب آرای عمومی بوده است. دلیل اصلی این امر، اهمیت جایگاه انتخابات در تعیین سرنوشت ملت‌ها و همچنین نقش تلویزیون و مهارت‌های نامزدها در شکل‌دهی به نگرش و رفتار انتخاباتی رأی‌دهندگان است. این پژوهش با روش پیمایشی و ابزار پرسشنامه انجام شده و جامعه آماری آن، دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور بوده‌اند که از میان آنها، 420 نفر به عنوان نمونه آماری در پژوهش مشارکت کرده‌اند. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که تأثیرگذارترین روش تبلیغ بر رأی پاسخگویان، مناظره‌های تلویزیونی و مهم‌ترین توانمندی نامزدها در جلب آرای مردم، قدرت سخنوری و خطابه است. همچنین، تمام جملاتی که از تبلیغات ریاست جمهوری سال 92 در ذهن پاسخگویان باقی مانده، مربوط به مناظره‌های تلویزیونی است. از این‌رو، می‌توان گفت که مناظره‌های تلویزیونی، جایگاهی بی‌بدیل در ساختار کمپین‌های انتخاباتی دارند.
    کلید واژگان
    مناظره
    تلویزیون
    انتخابات
    ریاست جمهوری

    شماره نشریه
    83
    تاریخ نشر
    2015-11-22
    1394-09-01
    ناشر
    سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران
    Research and Polling Center of I.R.I.B
    سازمان پدید آورنده
    دکترای مدیریت منابع انسانی، استادیار دانشگاه تهران
    کارشناس ارشد مدیریت رسانه، دانشگاه تهران
    دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران
    دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت رسانه، دانشگاه تهران

    شاپا
    2538-2977
    2538-2985
    URI
    https://dx.doi.org/10.22082/cr.2015.15665
    http://cr.iribresearch.ir/article_15665.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/404389

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب