مرور دوره 24, شماره 90 بر اساس عنوان

  • بازنمایی رسانه‌ای از مردانگی در نظام پدر‌سالار با رویکرد نشانه‌شناسی گفتمانی؛ مطالعه موردی: سریال ستایش 

    بهمنی, مهرزاد (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2017-08-23)
    پدرسالاری مفهومی است که با اعمال قدرت، نفوذ، اقتدار و حجیت مرد در چارچوب خانواده قوام می‌گیرد. رسانه‌ها ازجمله محمل‌هایی هستند که با استمداد از آنها این نظام در جامعه بازتولید می‌شود. بر این اساس، شناسایی نوع مردانگی ...

  • بازنمایی سبک زندگی جوانان مبارز قبل از انقلاب به روایت مجموعه نمایشی «کیمیا» 

    مهدی‌زاده, سید‌محمد؛ علی‌محمدی, محبوبه (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2017-08-23)
    این مقاله با توجه به نقش نمایش‌های تلویزیونی در ترویج سبک زندگی بومی و بهره‌گیری از رخدادهای تاریخی به‌منظور تقویت انسجام ملی، فصل نخست سریال کیمیا را بررسی می‌کند. از آنجا که این فصل با به تصویر کشیدن زندگی مبارزان ...

  • خط‌مشی‌گذاری سازمان صداوسیما در حوزه برنامه‌سازی کودک و نوجوان 

    مختاریان‌پور, مجید؛ صمدی, فهیمه (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2017-08-23)
    اثرپذیری چندین برابری کودکان و نوجوانان از تلویزیون نسبت به بزرگسالان، نشان می‌دهد که به منظور بالا بردن سهم سازنده سازمان صداوسیما در تربیت نسل آینده، این سازمان نیاز به خط‌مشی‌گذاری علمی در حوزه برنامه‌سازی کودک ...

  • شناسایی عوامل بازدارنده توسعه فرهنگ ورزش همگانی از طریق سیمای جمهوری اسلامی ایران 

    اسلامی, ایوب؛ کوثری‌پور, محسن؛ ناظرفرد, نادیه (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2017-08-23)
    هدف از انجام این پژوهش، شناسایی مؤلفه‌های بازدارنده توسعه فرهنگ ورزش همگانی از طریق سیمای جمهوری اسلامی ایران بوده که با رویکرد اکتشافی به‌صورت کیفی انجام گرفته است. جامعه آماری مورد نظر را کارشناسان و فعالان در ...

  • نظام درجه‌بندی برنامه‌های تلویزیونی در امریکا، فرانسه، مالزی و ترکیه 

    کیا, علی اصغر؛ بهنام راد, رضا (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2017-08-23)
    کودکان و نوجوانان، بیشترین و دائمی‏‌ترین مخاطبان تلویزیون هستند، این در حالی است ‏که بخش قابل توجهی از برنامه‌‏ها برای بزرگسالان ساخته شده است و متناسب با درک و تجربه زیستی آنها ...

  • پوشش خبری گفتمان اقتصاد مقاومتی در خبرگزاری‌ها و وب‌سایت‌های خبری 

    پوری, احسان؛ جعفری, زهرا؛ پوریانی, جابر؛ چشمه‌نور, مرتضی (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2017-08-23)
    یکی از موانع توسعه مفهومی ‌اقتصاد مقاومتی، برداشت‌های اولیه متفاوت در میان لایه‌های مختلف فرهیختگان ازجمله اصحاب رسانه نسبت به ابعاد اقتصاد مقاومتی است. با توجه به وسعت گستره انتشار و سرعت ارائه اطلاعات در فضای ...