دوره 14, شماره 51
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تحلیل محتوای سریالهای تلویزیونی ایرانی از نظر روشهای تربیتی
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2007-11-22)مقاله حاضر برگرفته از پژوهشی است که در مرکز تحقیقات صداوسیما انجام شده و حاوی نتایج تحلیل محتوای سریالهای تلویزیونی ایرانی از نظر روشهای تربیتی است. برخی از مهمترین نتایج به دست آمده از این پژوهش عبارتند از:ـ ...
-
کودکان، والدین و آگهیهای تبلیغاتی تلویزیون
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2007-11-22)اساس مقاله حاضر پژوهشی است که در مرکز تحقیقات صداوسیما انجام شده است. هدف این پژوهش دستیابی به نظر والدین درباره تأثیر آگهیهای تبلیغاتی تلویزیون بر فرزندانشان بوده است. از نتایج جالب توجه پژوهش میتوان به این موارد ...
-
مقایسة نقش و منزلت زنان و مردان در سریالهای تلویزیونی
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2007-11-22)با توجه به اهمیت و نقش تلویزیون در رشد عقلانی، تغییر نگرشها و جامعهپذیری مخاطبان، اساس مقالة حاضر، پژوهشی با هدف پاسخگویی به این پرسش است: نقش و منزلت زنان و مردان، در سریالهای تلویزیونی ایرانی و خارجی (پخش شده ...
-
روشهای تشویق و تنبیه کودکان و نوجوانان در سریالهای خانوادگی تلویزیون
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2007-11-22)مقاله حاضر برگرفته از پژوهشی است که هدف آن بررسی شیوههای تربیتی نمایش داده شده در تلویزیون و میزان اثرگذاری این روشها بر مخاطبان بوده است. برای بررسی موضوع از میان سریالهای خانوادگی ایرانی و خارجی به نمایش درآمده ...
-
اثرات تلویزیون بر کودکان
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2007-11-22)این مقاله برگرفته از پژوهشی است که در سال 1385 در مرکز تحقیقات صداوسیما انجام شده و اثرات منفی تلویزیون را بر کودکان 7 تا 12 ساله (از نظر والدین آنها) در دو گروه «اثرات آموزشی منفی و مستقیم تلویزیون» و «اثرات رفتاری ...



