نظارت والدین بر استفاده کودکان و نوجوانان از رسانههای تصویری
(ندگان)پدیدآور
جوادی, فاطمهاقبالی, بنفشهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این مقاله برگرفته از پژوهشی است که در سال 1386، در مرکز تحقیقات سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با هدف بررسی میزان و نحوه نظارت والدین بر استفاده کودکان و نوجوانان از انواع رسانههای تصویری، با تأکید بر تلویزیون انجام شده است.نتایج این تحقیق نشان داد:ـ 70% والدین برای نظارت بر نحوه استفاده فرزندانشان از تلویزیون، از روش نظارت فعال استفاده میکنند.ـ 68% والدین بر محتوای برنامههای مورداستفادة فرزندانشان در رسانههای مختلف تصویری (غیر از تلویزیون) در حد «زیاد و خیلی زیاد» نظارت دارند.ـ 42درصد والدین پس از خرید یا کرایه لوحهای فشرده بازی برای فرزندانشان به بازبینی این نوارها و لوحهای فشرده میپردازند.
کلید واژگان
رسانههای تصویریکودکان و نوجوانان
والدین
نظارت بر تماشا
سبکهای نظارت
شماره نشریه
51تاریخ نشر
2007-11-221386-09-01
ناشر
سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B
سازمان پدید آورنده
دکترای روانشناسی، پژوهشگر مرکز تحقیقات صداوسیما.کارشناس جامعهشناسی، پژوهشگر مرکز تحقیقات صداوسیما.
شاپا
2538-29772538-2985




