| dc.contributor.author | أسودی, علی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T11:32:16Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T11:32:16Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T11:32:16Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T11:32:16Z | |
| dc.date.issued | 2010-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1389-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2011-01-28 | en_US |
| dc.date.submitted | 1389-11-08 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | أسودی, علی. (1389). بررسی انتقادی کتاب «نتکلم». پژوهشنامه انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی, 10(20), 151-160. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2383-1650 | |
| dc.identifier.uri | http://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_286.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/404091 | |
| dc.description.abstract | باتوجه به اهمیت کتابهای آموزشی، در مقایسه با کتابهای دیگر، دقت در تألیف و علمیبودن روش آموزشی، رابطهای مستقیم با میزان کارآیی آن دارد متأسفانه باید خاطرنشان کرد که به مسئلة مکالمة عربی آنچنانکه باید توجه نشده است و جز تعدادی اندک، کمتر نویسندگانی به تألیف اثر در این زمینه همت گماشتهاند که از موفقترین آنها میتوان به کتاب <em>دروس فی لغة الاعلامالمسموع</em> تألیف دکتر حامد صدقی و مجموعهکتابهای مکالمه (<em>صدىالحیاة</em>) کانون زبان که بههمت دکتر مسعود فکری بهرشتة تحریر درآمده است، اشاره کرد. کتاب حاضر نیز با روشی متفاوت در همین راستا نگارش شده که قابل توجه و اهمیت است و دقت و تأنی بیشتری را میطلبد.
مکالمه، یکیازمهارتهای مهم یادگیری در هر زبان بهشمار میرود و مهارتهای شنیدن، نوشتن، خواندن، و صحبتکردن را دربر میگیرد. عمدهترین نقص موجود در برخی کتابهای مکالمه، کمبود مواد آموزشی صوتی و تصویری و روشمندی و عدم اهتمام به شکل و ساختار کتابهای مربوط به آن استکه البته 0در این کتابها به این مسئله توجه شده است و کتابهاییکهعمدتاً ساختار01.
نوشتاریصرف دارند، دراینامرموفق نبودهاند.
درایـنمقالـه،کتاب <em>نتکلم </em>از دو بعد شکلی و محتوایی بررسی و محاسن و نقاط ضعف آن تبیین و در پایان، پیشنهادهایی جهت تعدیل یا تجدیدنظر با هدف بهبود کتاب ارائه شده است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 163 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | پژوهشنامه انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Critical Studies in Text & Programs Of Human Science | en_US |
| dc.subject | کلیدواژه¬ها: کتاب نتکلم | fa_IR |
| dc.subject | بررسی¬محتوایی و شکلی | fa_IR |
| dc.subject | مهارت¬های¬شنیداری | fa_IR |
| dc.subject | روش¬مندی | fa_IR |
| dc.title | بررسی انتقادی کتاب «نتکلم» | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی- پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد زبان و ادبیات عربی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 10 | |
| dc.citation.issue | 20 | |
| dc.citation.spage | 151 | |
| dc.citation.epage | 160 | |