نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorأسودی, علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:32:16Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:32:16Z
dc.date.available1399-07-09T11:32:16Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:32:16Z
dc.date.issued2010-08-23en_US
dc.date.issued1389-06-01fa_IR
dc.date.submitted2011-01-28en_US
dc.date.submitted1389-11-08fa_IR
dc.identifier.citationأسودی, علی. (1389). بررسی انتقادی کتاب «نتکلم». پژوهش‌نامه انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانی, 10(20), 151-160.fa_IR
dc.identifier.issn2383-1650
dc.identifier.urihttp://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_286.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/404091
dc.description.abstractباتوجه به اهمیت کتاب­های آموزشی، در مقایسه با کتاب­های دیگر، دقت در تألیف و علمی­بودن روش آموزشی، رابطه­ای مستقیم با میزان کارآیی آن دارد متأسفانه باید خاطرنشان کرد که به مسئلة مکالمة عربی آن­چنان­که باید توجه نشده است و جز تعدادی اندک، کمتر نویسندگانی به تألیف اثر در این زمینه همت گماشته­اند که از موفق­ترین آنها می­توان به کتاب <em>دروس فی  لغة الاعلام­المسموع</em> تألیف دکتر حامد صدقی و مجموعه­کتاب­های مکالمه (<em>صدى­الحیاة</em>) کانون زبان که به­همت دکتر مسعود فکری به­رشتة تحریر درآمده است، اشاره کرد. کتاب حاضر نیز با روشی متفاوت  در همین راستا نگارش شده  که قابل توجه و اهمیت است و دقت و تأنی بیشتری را می­طلبد. مکالمه، یکی­ازمهارت­های مهم یادگیری در هر زبان به­شمار می­رود و مهارت­های شنیدن، نوشتن، خواندن، و صحبت­کردن را دربر می­گیرد. عمده­ترین نقص موجود در برخی کتاب­های مکالمه، کمبود مواد آموزشی صوتی و تصویری و روش­مندی و عدم اهتمام به شکل و ساختار کتاب­های مربوط به آن است­که البته 0در این کتاب­ها به این مسئله توجه شده است و کتاب­هایی­که­عمدتاً ساختار01.  نوشتاری­صرف دارند، دراین­امرموفق نبوده­اند. درایـن­مقالـه،کتاب <em>نتکلم </em>از دو بعد شکلی و محتوایی بررسی و محاسن و نقاط ضعف آن تبیین و در پایان، پیشنهادهایی جهت تعدیل یا تجدیدنظر با هدف بهبود کتاب ارائه شده است.fa_IR
dc.format.extent163
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و شورای بررسی متون و کتب علوم انسانیfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش‌نامه انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانیfa_IR
dc.relation.ispartofCritical Studies in Text & Programs Of Human Scienceen_US
dc.subjectکلیدواژه¬ها: کتاب نتکلمfa_IR
dc.subjectبررسی¬محتوایی و شکلیfa_IR
dc.subjectمهارت¬های¬شنیداریfa_IR
dc.subjectروش¬مندیfa_IR
dc.titleبررسی انتقادی کتاب «نتکلم»fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی- پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد زبان و ادبیات عربیfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue20
dc.citation.spage151
dc.citation.epage160


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد