نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorطاهرخانی, رضاfa_IR
dc.contributor.authorبیات, مهساfa_IR
dc.contributor.authorقاسمی, شبنمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:31:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:31:51Z
dc.date.available1399-07-09T11:31:51Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:31:51Z
dc.date.issued2019-08-23en_US
dc.date.issued1398-06-01fa_IR
dc.date.submitted2019-03-12en_US
dc.date.submitted1397-12-21fa_IR
dc.identifier.citationطاهرخانی, رضا, بیات, مهسا, قاسمی, شبنم. (1398). ارزش‌یابی و نقد کمی و کیفی کتاب زبان انگلیسی پایۀ سوم دورۀ اول متوسطه (نهم)، بررسی در سطح ملی. پژوهش‌نامه انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانی, 19(6), 249-272. doi: 10.30465/crtls.2019.4386fa_IR
dc.identifier.issn2383-1650
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30465/crtls.2019.4386
dc.identifier.urihttp://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_4386.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/403957
dc.description.abstractمطالعۀ حاضر با استفاده از روش پژوهش ترکیبی کتاب جدید <em>زبان انگلیسی پایۀ سوم دورۀ اول متوسطه</em> (prospect 3) را بررسی کرده است. در این پژوهش، 83 معلم زبان انگلیسی پرسش‌نامۀ پنجاه سؤالی در مقیاس لیکرت را تکمیل و ده نفر در مصاحبه‌ای نیمه‌ساختاریافته شرکت کردند. هم‌چنین، 470 دانش‌‌آموز پایۀ نهم به پرسش‌نامۀ چهل‌سؤالی پاسخ دادند. پایایی پرسش‌نامه‌‌ها  نیز براساس شاخص بارتلت و KMO محاسبه شد و هم‌چنین آزمون بارتلت نیز برای هردو معنادار گزارش شد. داده‌‌های به‌دست‌آمده ازطریق دو آمار توصیفی جداگانه بررسی شدند تا میزان رضایت این دو گروه از جنبه‌‌های مختلف کتاب به‌دست آید. هم‌چنین، به‌منظور یافتن پیش‌بین قوی از تحلیل کتاب در پرسش‌‎نامۀ معلمان و دانش‌‌آموزان دو آزمون رگرسیون جداگانه برای هر پرسش‌نامه انجام گرفت و نتایج آن‌ها نشان دادند که برای پرسش‌نامۀ معلمان مؤلفۀ مهارت‌‌ها و برای پرسش‌نامۀ دانش‌آموزان مؤلفۀ تمرین‌ها و فعالیت‌ها پیش‌بین‌های قوی‌تری‌اند. بنابراین، می‌‌توان گفت که درنظرداشتن موارد یادشده به معلمان و کارشناسان این امکان را می‌دهد که نقد علمی بهتری از کتاب‌ها و مواد آموزشی کنند و این توانایی را به معلمان می‌دهد که هنگام تنظیم طرح درس به همۀ هدف‌ها و معیارهای آموزشی توجه کنند.fa_IR
dc.format.extent222
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و شورای بررسی متون و کتب علوم انسانیfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش‌نامه انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانیfa_IR
dc.relation.ispartofCritical Studies in Text & Programs Of Human Scienceen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30465/crtls.2019.4386
dc.subjectآموزش زبان انگلیسیfa_IR
dc.subjectبرنامۀ آموزشیfa_IR
dc.subjectکتاب درسیfa_IR
dc.titleارزش‌یابی و نقد کمی و کیفی کتاب زبان انگلیسی پایۀ سوم دورۀ اول متوسطه (نهم)، بررسی در سطح ملیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی- پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه زبان انگلیسی، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشگاه بوعلی‌سینا، همدان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد گروه زبان انگلیسی، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشگاه بوعلی‌سینا، همدان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد گروه زبان انگلیسی، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشگاه بوعلی‌سینا، همدان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume19
dc.citation.issue6
dc.citation.spage249
dc.citation.epage272
nlai.contributor.orcid0000-0003-1007-5180


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد