نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفراستخواه, مقصودfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:30:16Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:30:16Z
dc.date.available1399-07-09T11:30:16Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:30:16Z
dc.date.issued2014-02-20en_US
dc.date.issued1392-12-01fa_IR
dc.date.submitted2013-08-03en_US
dc.date.submitted1392-05-12fa_IR
dc.identifier.citationفراستخواه, مقصود. (1392). تحولات جهانی آموزش عالی و دانشگاه‌ها نقد کتاب نظریة جهانی‌شدن و دانشگاه‌ها. پژوهش‌نامه انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانی, 13(29), 119-133.fa_IR
dc.identifier.issn2383-1650
dc.identifier.urihttp://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_1083.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/403435
dc.description.abstractچکیده <br />علم در موج اول، با تنوعی اندک و سرعت تغییرات بسیار کند، مبتنی بر نظام استاد ـ شاگردی بود؛ دانش در محیطی باثبات و ارتباطات علمی بسیار محدود بود. در موج دوم، تخصص علمی رشد کرد و «خودکارشدن» ابزارها و روش‌های علمی را بسیار متحول کرد. موج دوم زمانی برای تولید انبوه دانش بود، مضرب‌های تغییرات در علم حدوداً ده ساله بود، و ارتباطات علمی از طریق رسانه‌های انبوه در سطح بین‌المللی رشد می‌یافت. در موج سوم، ساختار درختی علم به ساختار شبکه متحول شد، مفهوم تخصص علمی دگرگون شد، جهش بزرگ رایانه‌ای و انقلاب نرم‌افزاری به وقوع ‌پیوست، خلاقیت و فنّاوری اطلاعات جانشین مهارت‌های دو موج پیشین ‌شد، اقتصاد دانش ظهور یافت، تغییرات علمی به طرز بی‌سابقه‌ای سریع‌تر و پویاتر و پیچیده‌تر شد، ارتباط و تعامل بین‌الاذهانی در علم افزایش یافت، رسانه‌های انبوه با مصرف‌کنندگان منفعل به نظام چندرسانه‌ای با ویژگی تعاملی و کاربران فعال توسعه یافتند، تولید و انتقال دانش فرایندی جهانی شد، دانشگاه‌ها بنگاه‌های دانش تلقی شدند، و شبکه‌ای از فنّاوری اطلاعات و ارتباطات به توسعة مزیت انباشتی در علم ‌انجامید.fa_IR
dc.format.extent154
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و شورای بررسی متون و کتب علوم انسانیfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش‌نامه انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانیfa_IR
dc.relation.ispartofCritical Studies in Text & Programs Of Human Scienceen_US
dc.subjectکلیدواژه‌ها: دانشfa_IR
dc.subjectجهانی‌شدنfa_IR
dc.subjectتحولات علمfa_IR
dc.subjectموج سومfa_IR
dc.subjectفنّاوری اطلاعات و ارتباطاتfa_IR
dc.titleتحولات جهانی آموزش عالی و دانشگاه‌ها نقد کتاب نظریة جهانی‌شدن و دانشگاه‌هاfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی- پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیارمؤسسةپژوهش‌وبرنامه‌ریزی‌آموزش عالیfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue29
dc.citation.spage119
dc.citation.epage133


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد