| dc.contributor.author | نیازی, لیلا | fa_IR | 
| dc.contributor.author | زارعی زوارکی, اسماعیل | fa_IR | 
| dc.contributor.author | علی آبادی, خدیجه | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T11:28:45Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T11:28:45Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T11:28:45Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T11:28:45Z |  | 
| dc.date.issued | 2016-10-22 | en_US | 
| dc.date.issued | 1395-08-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2016-08-29 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1395-06-08 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | نیازی, لیلا, زارعی زوارکی, اسماعیل, علی آبادی, خدیجه. (1395). تاثیر برنامه آموزش سواد رسانهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر میزان آگاهی دانشآموزان. مطالعات رسانههای نوین, 2(7), 119-156. doi: 10.22054/cs.2017.18039.147 | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2538-2209 |  | 
| dc.identifier.issn | 2476-6550 |  | 
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22054/cs.2017.18039.147 |  | 
| dc.identifier.uri | http://nms.atu.ac.ir/article_7272.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/402927 |  | 
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر بهمنظور بررسی تأثیر دوره آموزش سواد رسانهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر میزان آگاهی دانشآموزان دوره دوم مقطع ابتدایی شهر تهران در سال تحصیلی ۹۵-۱۳۹۴ صورت پذیرفته است.<br /> روش تحقیق از نوع شبه آزمایشی و جامعه آماری شامل تمام دانشآموزان دوره دوم ابتدایی شهر تهران بود، که با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند ۴۰ نفر از دانشآموزان انتخاب و بهصورت تصادفی به دو گروه کنترل و آزمایش تقسیم شدند. ابزار جمعآوری دادهها در این پژوهش، آزمون محقق ساخته آگاهی که میزان پایایی آزمون از طریق محاسبه ضریب آلفای کرونباخ ۷۹/۰ به دست آمد. پس از اجرای پیشآزمون بر روی هر دو گروه، گروه آزمایش طی شش جلسه با استفاده از نرمافزار چندرسانهای محقق ساخته آموزش دیدند و گروه کنترل بهدوراز متغیر مستقل نگاه داشته شدند. پس از اتمام آموزش از هر دو گروه پسآزمون به عمل آمد. برای تجزیهوتحلیل دادهها از روشهای آماری در دو سطح توصیفی (شاخصهای مرکزی و پراکندگی) و استنباطی (تحلیل کوواریانس چندمتغیری) استفاده شده است.<br /> نتایج به دست آمده نشان داد که آموزش سواد رسانهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات باعث افزایش میزان آگاهی دانشآموزان از سواد رسانهای شده است.<br /> نتایج این پژوهش در راستای سایر پژوهشهای انجام شده، بیانگر نقش مثبت استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش سواد رسانهای و افزایش آگاهی در ارتباط با مؤلفههای اساسی سواد رسانهای بود. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 520 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه علامه طباطبائی | fa_IR | 
| dc.publisher | Allameh Tabataba’i University | en_US | 
| dc.relation.ispartof | مطالعات رسانههای نوین | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | New Media Studies | en_US | 
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22054/cs.2017.18039.147 |  | 
| dc.subject | آگاهی | fa_IR | 
| dc.subject | آموزش سواد رسانهای | fa_IR | 
| dc.subject | فناوری اطلاعات و ارتباطات | fa_IR | 
| dc.title | تاثیر برنامه آموزش سواد رسانهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر میزان آگاهی دانشآموزان | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله علمی پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی. | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه علامه طباطبائی. | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه علامه طباطبائی. | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 2 |  | 
| dc.citation.issue | 7 |  | 
| dc.citation.spage | 119 |  | 
| dc.citation.epage | 156 |  |