نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنیازی, لیلاfa_IR
dc.contributor.authorزارعی زوارکی, اسماعیلfa_IR
dc.contributor.authorعلی آبادی, خدیجهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:28:45Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:28:45Z
dc.date.available1399-07-09T11:28:45Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:28:45Z
dc.date.issued2016-10-22en_US
dc.date.issued1395-08-01fa_IR
dc.date.submitted2016-08-29en_US
dc.date.submitted1395-06-08fa_IR
dc.identifier.citationنیازی, لیلا, زارعی زوارکی, اسماعیل, علی آبادی, خدیجه. (1395). تاثیر برنامه آموزش سواد رسانه‌ای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر میزان آگاهی دانش‌آموزان. مطالعات رسانه‌های نوین, 2(7), 119-156. doi: 10.22054/cs.2017.18039.147fa_IR
dc.identifier.issn2538-2209
dc.identifier.issn2476-6550
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/cs.2017.18039.147
dc.identifier.urihttp://nms.atu.ac.ir/article_7272.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/402927
dc.description.abstractپژوهش حاضر به‌منظور بررسی تأثیر دوره آموزش سواد رسانه‌ای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر میزان آگاهی دانش‌آموزان دوره دوم مقطع ابتدایی شهر تهران در سال تحصیلی ۹۵-۱۳۹۴ صورت پذیرفته است.<br /> روش تحقیق از نوع شبه آزمایشی و جامعه آماری شامل تمام دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی شهر تهران بود، که با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند ۴۰ نفر از دانش‌آموزان انتخاب و به‌صورت تصادفی به دو گروه کنترل و آزمایش تقسیم شدند. ابزار جمع‌آوری داده‌ها در این پژوهش، آزمون محقق ساخته آگاهی که میزان پایایی آزمون از طریق محاسبه ضریب آلفای کرونباخ ۷۹/۰ به دست آمد. پس از اجرای پیش‌آزمون بر روی هر دو گروه، گروه آزمایش طی شش جلسه با استفاده از نرم‌افزار چندرسانه‌ای محقق ساخته آموزش دیدند و گروه کنترل به‌دوراز متغیر مستقل نگاه داشته شدند. پس از اتمام آموزش از هر دو گروه پس‌آزمون به عمل آمد. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از روش‌های آماری در دو سطح توصیفی (شاخص‌های مرکزی و پراکندگی) و استنباطی (تحلیل کوواریانس چندمتغیری) استفاده شده است.<br /> نتایج به دست آمده نشان داد که آموزش سواد رسانه‌ای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات باعث افزایش میزان آگاهی دانش‌آموزان از سواد رسانه‌ای شده است.<br /> نتایج این پژوهش در راستای سایر پژوهش‌های انجام شده، بیانگر نقش مثبت استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش سواد رسانه‌ای و افزایش آگاهی در ارتباط با مؤلفه‌های اساسی سواد رسانه‌ای بود.fa_IR
dc.format.extent520
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofمطالعات رسانه‌های نوینfa_IR
dc.relation.ispartofNew Media Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/cs.2017.18039.147
dc.subjectآگاهیfa_IR
dc.subjectآموزش سواد رسانه‌ایfa_IR
dc.subjectفناوری اطلاعات و ارتباطاتfa_IR
dc.titleتاثیر برنامه آموزش سواد رسانه‌ای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر میزان آگاهی دانش‌آموزانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه علامه طباطبائی.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه علامه طباطبائی.fa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue7
dc.citation.spage119
dc.citation.epage156


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد