راهبردهای فرا سازمانی مقبولیت دهی به کار رفته توسط مدیران خرید
(ندگان)پدیدآور
فریبا, رضانصرت پناه, سیاوشرشیدی, بهمننوع مدرک
Textترجمه
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقاله حاضر به اینکه مدیران خرید چگونه می توانند مقبولیت بخش خرید را درون سازمان توسعه دهند، می پردازد.در این رابطه از یک رویکرد تحقیقاتی کیفی شش موردی استفاده شد. تاکنون تحقیقی بر روی این موضوع انجام نشده است.تحلیلی از راهبردهای مقبولیت درونی، باید مفهوم و طبیعت روابط در میان بخش ها را نیز در نظر داشته باشد. تحلیل ها نشان می دهد که جهت ایجاد، حفظ یا افزایش مقبولیت درونی بخش، مدیران خرید باید در دو مورد زیر بسیار خوب عمل کنند: 1) شناسایی و جذب بهترین تامین کننده ها و 2) شناسایی و به کارگیری فرآیندهای همکاری و فرآیند های هماهنگی که توسط رقبا قابل کپی برداری نباشند در واقع، مدیران تأمین، راهبرد های مقبولیت داخلی و خارجی را توسعه می دهند چرا که سطح بالاتری از مقبولیت درونی می تواند به تدریج توسط سهامداران خارجی، که پس از استنباط سایر بخش ها و مدیریت ارشد تاثیر می گذارد، پشتیبانی شود. تحقیقات همچنین نشان می دهد که راهبرد های به کار برده شده توسط مدیران خرید، بسته به تلاشی که دارند بر ابعاد مقبولیت (شناختی، عملی، اخلاقی) تأثیر می گذارند و شکل های متفاوتی می گیرند. بعلاوه، راهبرد مقبولیت یک بخش خرید، بسته به برخی از عوامل مهم ، توسعه می یابد: 1) بخش خرید در یک زمان معین از نظر سهم درک شده در ارزیابی ، شبیه به یک ترازنامه مالی است ،2) توانمندی فنی و رابطه ای پرسنل خرید و 3) حد نتایج در انتخاب های راهبردی که منجر به رشد مزیت رقابتی برای سازمانی که برای آن کار می کنند . به نظر می آید هر گونه تلاش برای گام برداشتن بر مبنای راهبرد های منسجم می توانند به ارتقای سطح مقبولیت بخش خرید و سطح رشد آن کمک کند. از این نقطه شروع، این مطالعه همچنین نشان می دهد که مقبولیت داخلی بخش خرید ، محرک اساسی شیوه های خرید است.
کلید واژگان
مشروعیت داخلیراهبردهای مشروعیت
دپارتمان خرید
مورد مطالعه
شماره نشریه
70تاریخ نشر
2019-11-221398-09-01
ناشر
معاونت آماد و پشتیبانی ناجاسازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد آماد و پشتیبانی / reza.Fariba1397@gmail.comدانشیار دانشگاه جامع امام حسین(ع) / siavash_nopa@yahoo.com
کارشناس ارشد آماد و پشتیبانی (مترجم مسئول) / bahmanrashidi1355@gmail.com




