• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علمی اندیشه آماد
    • دوره 15, شماره 57
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علمی اندیشه آماد
    • دوره 15, شماره 57
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی راهبرد برون ‌سپاری اقلام بلااستفاده خدمتی در راستای بهبود عملکرد (مطالعه موردی مرکز فروش ناجا)

    (ندگان)پدیدآور
    السادات ابطحی, معصومه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.758 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    با توجه به موفقیت بخش خصوصی درزمینهٔ فعالیت‌های تجاری به علت انعطاف‌پذیری مناسب و عدم وجود قوانین دست ‌وپا گیر نسبت به سازمان‌های دولتی، شرایطی فراهم‌ شده که بیشتر سازمان‌های دولتی نیز تمایل دارند فعالیت‌های اقتصادی خود را در قالب مؤسسات و یا واگذاری به بخش خصوصی انجام دهند، تا با آزادی عمل بیشتری فعالیت‌های تجاری خود را باهدف کاهش هزینه‌ها، افزایش درآمد و کوچک ‌سازی ساختار نیروی انسانی پیش برده و اثر بخش‌تر نمایند. در اجرای یک برون‌ سپاری عوامل و ملاحظاتی هستند که سازمان باید به ‌خوبی آن‌ها را مورد توجه قرار دهد تا مدیریت بتواند برای دست‌یابی به عملکرد بالاتر بر آن‌ها متمرکز شود. شناسایی درست این عوامل می‌تواند اطلاعات کلیدی مهمی را که مورد نیاز مدیران ارشد سازمان است فراهم سازد. هدف اصلی این تحقیق شناسایی عوامل مؤثر برون‌ سپاری موفق در سازمان مرکز فروش ناجا هست. سؤال اصلی تحقیق تعیین فعالیت‌های قابل برون‌ سپاری خدمات ناجا بر اساس چه عواملی و با چه اولویتی انجام می‌شود؟ روش تحقیق به لحاظ هدف کاربردی و ازنظر نوع و روش پیمایشی، توصیفی می‌باشد. جامعه آماری تحقیق، شامل خبرگان نیروی انتظامی کل کشور به تعداد 15 نفر می‌باشد که نظرات مدیران تصمیم‌گیرنده برون ‌سپاری و یا ناظران بر کار پیمانکار در خصوص موضوع جمع‌آوری می‌گردد. نتایج تحقیق نشان داد که محققان و کارگزاران تصمیمات برون ‌سپاری باید به ابعاد درون‌ سازمانی ومولفه های ملاحظات راهبردی، مدیریت، ملاحظات امنیتی، ملاحظات مربوط به کیفیت و عوامل مرتبط با ویژگی‌های خدمت از یک ‌سو و از سوی دیگر به عوامل اقتصادی و فناوری محیط سازمان خود توجه کنند. که خروجی آن تدوین مدلی شامل ابعاد، مؤلفه‌ها و شاخص‌های اثرگذار بر تصمیم برون سپاری فعالیت‌های خدمات ناجا بوده است. که نشان داد دو دسته از ابعاد اصلی بر این تصمیم‌گیری اثرگذارند و واحدهای مجری باید در تصمیم برون ‌سپاری فعالیت‌ها به آن‌ها توجه نمایند.
    کلید واژگان
    برون‌سپاری
    پروژه
    اقلام بدون استفاده
    شایستگی محوری

    شماره نشریه
    57
    تاریخ نشر
    2016-06-21
    1395-04-01
    ناشر
    معاونت آماد و پشتیبانی ناجا

    شاپا
    2433-6047
    URI
    http://lot.jrl.police.ir/article_12652.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/399949

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب