بررسی راهبرد برون سپاری اقلام بلااستفاده خدمتی در راستای بهبود عملکرد (مطالعه موردی مرکز فروش ناجا)
(ندگان)پدیدآور
السادات ابطحی, معصومهنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
با توجه به موفقیت بخش خصوصی درزمینهٔ فعالیتهای تجاری به علت انعطافپذیری مناسب و عدم وجود قوانین دست وپا گیر نسبت به سازمانهای دولتی، شرایطی فراهم شده که بیشتر سازمانهای دولتی نیز تمایل دارند فعالیتهای اقتصادی خود را در قالب مؤسسات و یا واگذاری به بخش خصوصی انجام دهند، تا با آزادی عمل بیشتری فعالیتهای تجاری خود را باهدف کاهش هزینهها، افزایش درآمد و کوچک سازی ساختار نیروی انسانی پیش برده و اثر بخشتر نمایند. در اجرای یک برون سپاری عوامل و ملاحظاتی هستند که سازمان باید به خوبی آنها را مورد توجه قرار دهد تا مدیریت بتواند برای دستیابی به عملکرد بالاتر بر آنها متمرکز شود. شناسایی درست این عوامل میتواند اطلاعات کلیدی مهمی را که مورد نیاز مدیران ارشد سازمان است فراهم سازد. هدف اصلی این تحقیق شناسایی عوامل مؤثر برون سپاری موفق در سازمان مرکز فروش ناجا هست. سؤال اصلی تحقیق تعیین فعالیتهای قابل برون سپاری خدمات ناجا بر اساس چه عواملی و با چه اولویتی انجام میشود؟ روش تحقیق به لحاظ هدف کاربردی و ازنظر نوع و روش پیمایشی، توصیفی میباشد. جامعه آماری تحقیق، شامل خبرگان نیروی انتظامی کل کشور به تعداد 15 نفر میباشد که نظرات مدیران تصمیمگیرنده برون سپاری و یا ناظران بر کار پیمانکار در خصوص موضوع جمعآوری میگردد. نتایج تحقیق نشان داد که محققان و کارگزاران تصمیمات برون سپاری باید به ابعاد درون سازمانی ومولفه های ملاحظات راهبردی، مدیریت، ملاحظات امنیتی، ملاحظات مربوط به کیفیت و عوامل مرتبط با ویژگیهای خدمت از یک سو و از سوی دیگر به عوامل اقتصادی و فناوری محیط سازمان خود توجه کنند. که خروجی آن تدوین مدلی شامل ابعاد، مؤلفهها و شاخصهای اثرگذار بر تصمیم برون سپاری فعالیتهای خدمات ناجا بوده است. که نشان داد دو دسته از ابعاد اصلی بر این تصمیمگیری اثرگذارند و واحدهای مجری باید در تصمیم برون سپاری فعالیتها به آنها توجه نمایند.
کلید واژگان
برونسپاریپروژه
اقلام بدون استفاده
شایستگی محوری
شماره نشریه
57تاریخ نشر
2016-06-211395-04-01




