شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر موفقیت اجرای برونسپاری
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
برونسپاری امروز دیگر یک پدیده نیست. بعضی فکر میکنند برونسپاری یعنی اینکه ما کارهای خود را به قسمتی بیرون از سازمان واگذار نموده و خودمان کار دیگری انجام ندهیم. در عصر حاضر که محیط کسبوکار جهانی به سرعت درحال دگرگونی و تحول است، شرکتها به دنبال شیوههای هستند که خود را نسبت به دیگر رقبا در سطح ملی و بینالمللی متمایز سازند دراین راستا شرکتها راهبردهای گوناگونی را در پیش میگیرند. عواملی مانند افزایش فشارها، دشواریهای انجام برخی امور، پیچیدگیهای فنآورانه، تخصصی شدن کارها، شتاب تحولات، اطمینان نداشتن به آینده، بزرگ شدن اندازه سازمانها و... موجب شده است که سازمانها در نحوه مدیریت زنجیره تأمین و اکتساب خود تجدید نظر کرده و برای استفاده بهتر از منابع موجود به راهبردهای جدید روی آورند. یکی از این راهبرد ها، برونسپاری است. راهبرد برونسپاری از سوی بسیاری از سازمانها بویژه سازمانهای نظامی و دفاعی داخل و خارج کشور به کار گرفته شده که یکی از آنها، بخش آماد و پشتیبانی میباشد. بنابراین ضمن بررسی ادبیات مربوط به برونسپاری از دیدگاههای مختلف، در آخر، تلفیقی از آن سه معیار اصلی و عوامل راهبردی و مدیریتی (شامل پنج معیار فرعی) عوامل فرهنگی (شامل سه معیار فرعی) عوامل ساختارها و فرآیندهای سازمانی (شامل 10 معیار فرعی) به عنوان معیارها و عوامل مؤثر بر موفقیت اجرای برونسپاری در معاونت آماد و پشتیبانی ناجا معرفی شدند. در مرحله بعد و براساس نظر خبرگان (مدیران اجرایی) با استفاده از روش ریاضی فرآیند تحلیل سلسه مراتبی (AHP) معیارهای مذکور الویتبندی گردیدند.
کلید واژگان
برونسپاریآماد و پشتیبانی ناجا
عوامل موفقیت در برونسپاری
AHP
شماره نشریه
42تاریخ نشر
2012-09-221391-07-01




