• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آموزش در علوم انتظامی
    • دوره 21, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آموزش در علوم انتظامی
    • دوره 21, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تجزیه و تحلیل مقایسه‌ای فرمول‌های کلامی در آموزش زبان انگلیسی به مأموران پلیس

    (ندگان)پدیدآور
    نجارباغسیاه, رسولنعمتی, مجید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    634.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    یکی از منابع دانشی مهم در یادگیری زبان دوم، استفاده از فرمول‌های کلامی خاص آن زبان است؛ اما ممکن است این فرمول‌ها گرته‌برداری از زبان اول به زبان دوم بوده و به نوعی مانع استفاده‌ی صحیح از زبان دوم شوند؛ لذا هدف اصلی در این مطالعه آن است تا نقش فرمول-های کلامی زبان اول در تولید زبان انگلیسی بین فراگیرانی که انگلیسی را با اهداف پلیسی می‌آموزند را بررسی کرده و آن‌دسته از فرمول‌های کلامی که از زبان اول وارد زبان انگلیسی می‌شوند را با استفاده از روش تجزیه و تحلیل مقایسه ای شناسایی و تفسیر کند. این مطالعه در بین سی‌نفر از دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی اجرا شد که از طریق روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب و سپس از طریق مصاحبه به گروه‌های دونفره‌ی هم‌سان تقسیم شدند. داده‌ها از طریق ضبط سناریوهای اجراشده توسط افراد شرکت‌کننده و همچنین از طریق مصاحبه جمع‌آوری شد. نتایج تحقیق نشان داد فراگیرا‌نی که انگلیسی را با اهداف پلیسی مطالعه می-کنند در یادگیری خود از فرمول‌های کلامی متنوعی استفاده کرده و این فرمول‌ها بیشتر درنتیجه‌ی دخالت زبان مادری (زبان فارسی) و به شیوه‌ی انتقال تولید می‌شوند. بر این اساس، تحقیق پیشنهاد می‌کند که بهتر است معلم در آموزش زبان انگلیسی به مأموران پلیس، فرمول‌های کلامی را به‌صورت تمرکز آشکار تدریس کرده و به آموزش منظورشناسی آن-ها نیز توجه لازم را داشته باشد.
    کلید واژگان
    : انگلیسی با اهداف ویژه
    انگلیسی با اهداف پلیسی
    تجزیه و تحلیل مقایسه‌ای
    زبان اول
    فرمول‌های کلامی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2014-03-21
    1393-01-01
    ناشر
    معاونت تربیت وآموزش
    سازمان پدید آورنده
    درونی
    بیرونی

    شاپا
    2382-9613
    URI
    http://tps.jrl.police.ir/article_17635.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/399729

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب