تجزیه و تحلیل مقایسهای فرمولهای کلامی در آموزش زبان انگلیسی به مأموران پلیس
(ندگان)پدیدآور
نجارباغسیاه, رسولنعمتی, مجیدنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
یکی از منابع دانشی مهم در یادگیری زبان دوم، استفاده از فرمولهای کلامی خاص آن زبان است؛ اما ممکن است این فرمولها گرتهبرداری از زبان اول به زبان دوم بوده و به نوعی مانع استفادهی صحیح از زبان دوم شوند؛ لذا هدف اصلی در این مطالعه آن است تا نقش فرمول-های کلامی زبان اول در تولید زبان انگلیسی بین فراگیرانی که انگلیسی را با اهداف پلیسی میآموزند را بررسی کرده و آندسته از فرمولهای کلامی که از زبان اول وارد زبان انگلیسی میشوند را با استفاده از روش تجزیه و تحلیل مقایسه ای شناسایی و تفسیر کند. این مطالعه در بین سینفر از دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی اجرا شد که از طریق روش نمونهگیری در دسترس انتخاب و سپس از طریق مصاحبه به گروههای دونفرهی همسان تقسیم شدند. دادهها از طریق ضبط سناریوهای اجراشده توسط افراد شرکتکننده و همچنین از طریق مصاحبه جمعآوری شد. نتایج تحقیق نشان داد فراگیرانی که انگلیسی را با اهداف پلیسی مطالعه می-کنند در یادگیری خود از فرمولهای کلامی متنوعی استفاده کرده و این فرمولها بیشتر درنتیجهی دخالت زبان مادری (زبان فارسی) و به شیوهی انتقال تولید میشوند. بر این اساس، تحقیق پیشنهاد میکند که بهتر است معلم در آموزش زبان انگلیسی به مأموران پلیس، فرمولهای کلامی را بهصورت تمرکز آشکار تدریس کرده و به آموزش منظورشناسی آن-ها نیز توجه لازم را داشته باشد.
کلید واژگان
: انگلیسی با اهداف ویژهانگلیسی با اهداف پلیسی
تجزیه و تحلیل مقایسهای
زبان اول
فرمولهای کلامی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2014-03-211393-01-01
ناشر
معاونت تربیت وآموزشسازمان پدید آورنده
درونیبیرونی




