• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آموزش در علوم انتظامی
    • دوره 22, شماره 9
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آموزش در علوم انتظامی
    • دوره 22, شماره 9
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تدوین و اعتباریابی مقیاس ارزیابی کیفیت فرایند یاددهی ـ یادگیری

    (ندگان)پدیدآور
    ترک زاده, جعفرترک زاده, جعفرمحترم, معصومه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    500.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف کلی از انجام این پژوهش، تدوین و اعتباریابی مقیاس ارزیابی کیفیت فرایند یاددهی ـ یادگیری بود. مقیاس مذکور بر اساس چارچوب سیستمی و تحلیلی تدریس ترک زاده و محترم (1391)، تهیه شده است و دارای هفت بُعد ادراک دانشجویان از کیفیت طرح درس استاد، ادراک دانشجویان از کیفیت اساتید خود، ادراک دانشجویان از کیفیت تکنولوژی آموزشی، ادراک دانشجویان از کیفیت امکانات و تجهیزات، ادراک دانشجویان از کیفیت زمان و مکان تدریس، ادراک دانشجویان از کیفیت جوّ کلاس و ادراک دانشجویان از کیفیت ارزیابی پیشرفت تحصیلی می‌باشد. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه دانشجویان دانشگاه شیراز (19241 نفر) در سال تحصیلی 1392 بود که از بین آنها 380 نفر از دانشجویان کارشناسی، به صورت تصادفی انتخاب شدند و 266 نفر از آنها به پرسشنامه ها پاسخ کامل دادند. به منظور سنجش روایی پرسشنامه از دو روش تحلیل گویه و تحلیل عامل تأییدی و جهت سنجش پایایی آن نیز از روش آلفای کرونباخ استفاده شد. نتیجه تحلیل گویه نشان داد که مقیاس ارزیابی کیفیت فرایند یاددهی ـ یادگیری و هر یک از ابعاد آن از روایی و پایایی بالایی برخوردار می‌باشند. نتیجه تحلیل عامل تأییدی نیز نشان داد که هر کدام از ابعاد از روایی بالایی برای تبیین موضوع مقیاس برخوردار می باشند.
    کلید واژگان
    کیفیت
    فرایند یاددهی ـ یادگیری
    مقیاس
    دانشجو
    آموزش عالی

    شماره نشریه
    9
    تاریخ نشر
    2015-06-22
    1394-04-01
    ناشر
    معاونت تربیت وآموزش
    سازمان پدید آورنده
    بیرونی
    بیرونی

    شاپا
    2382-9613
    URI
    http://tps.jrl.police.ir/article_17667.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/399597

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب