• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی ، بصیرت و تربیت اسلامی
    • دوره 6, شماره 14
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی ، بصیرت و تربیت اسلامی
    • دوره 6, شماره 14
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثر روش های تدریس متکی بر سبک‌های تفکر در ارتقاء اثربخشی آموزش عقیدتی - سیاسی

    (ندگان)پدیدآور
    مهدوی راد, حجت
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    673.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این مقاله به منظور بررسی روش های تدریس متکی بر سبک های تفکر در ارتقاء اثربخشی آموزش عقیدتی سیاسی دوره های تخصصی- تکمیلی کارکنان پایور ناجا انجام شده است و منظور از سبک‌های تفکر، شیوه ترجیحی به کار بردن توانایی های فرد در موقعیت های مختلف از جمله فعالیت های کلاس می باشد ابزار اندازه گیری در این پژوهش پرسشنامه های سبک های تفکر استرنبرگ (1997) می باشد و اعتبار آن با بهره-گیری از روش آلفای کرونباخ برابر812% به دست آمده است. روش پژوهش حاضر نیمه تجربی بوده که روشی است مبتنی بر نمونه برداری به صورت تصادفی چند مرحله ای، بدین صورت که یکی از مراکز آموزش ناجا از کل کشور به طور تصادفی انتخاب شده است سپس از مرکز آموزش انتخاب شده به طور تصادفی نمونه ای با حجم 60نفر، در سه سطح درجاتی شامل 20 نفر درجه دار، 20 نفر افسر جزءو 20 نفر افسر ارشد، انتخاب و با اجرای آزمون سبک های تفکر، نسبت به شناسایی سبک تفکر آنان اقدام شد و با جایگزینی تصادفی، در سه گروه آزمایشی و سه گروه کنترل قرار گرفتند و مداخله آزمایشی روشهای تدریس متکی بر سبک های تفکر در موردگروههای آزمایش اجرا شده است. بعد از اتمام آموزش های عقیدتی – سیاسی در دوره تخصصی- تکمیلی با اجرای آزمون پایانی و مقایسه میانگین های نمره های آزمون پایانی گروه های آزمایش و کنترل با تحلیل واریانس یک طرفه و تعقیبی توکی اقدام گردیده است نتایج به دست آمده از تحلیل داده ها نشان می دهد روش های تدریس متکی بر سبک های تفکر باعث افزایش اثربخشی آموزش های عقیدتی – سیاسی در دوره تخصصی- تکمیلی شده است. بدین صورت که میزان میانگین های گروه آزمایش 88% و کنترل 65% با یکدیگر در سه سطح درجاتی ( درجه داران،افسران جزء و افسران ارشد) از لحاظ آماری تفاوت معنا داری داشته اند.
    کلید واژگان
    در سه سطح درجاتی شامل 20 نفر درجه دار
    20 نفر افسر جزءو 20 نفر افسر ارشد
    انتخاب و با اجرای آزمون سبک های تفکر

    شماره نشریه
    14
    تاریخ نشر
    2009-09-23
    1388-07-01
    ناشر
    سازمان عقیدتی سیاسی ناجا
    The Ideological-Political Organization of I. R. I. Police

    شاپا
    2676-5233
    2676-5241
    URI
    http://init.jrl.police.ir/article_10368.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/399405

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب