ویژگی های مربی از منظر روایات
(ندگان)پدیدآور
وجدانی, فاطمهنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
دراین پژوهش با استفاده از روایات اهل بیت (ع) ، بیش از 50ویژگی مختلف برای مربی استخراج، و سپس در پنج محور تنظیم و طبقه بندی شده است . یافته های این مطالعه نشان می دهد که مربی گری یک «تخصص» است که مجموعه پیچیده ای از آگاهی ها و مهارت هارا می طلبد. مربی باید حداقل در پنج محور« دانایی و بصیرت،عاملیت ، انگیزه الهی، شخصیت مثبت و تاثیرگذار و به کار بردن اصول و روش های نیکو»توانایی و شایستگی کسب کند وفقدان هریک از این مهارت هامنجر به بی اثر شدن و ابتر ماندن اقدامات و فرایندهای تربیتی می شود. 
تأمل در روایات پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار ( ع) و توجه به این همه دقت نظر، ژرف نگری و جامع اندیشی، حقیقتاًَ انسان را به شگفتی وامی دارد و نشان میدهد که گنجینه عظیمی که پشتوانه تفکر شیعی است ،سرشار از نکات تربیتی ارزشمندی است که می تواند به صورت مبانی نظری و دستورالعمل های تربیتی دقیق، نقش موثری در هدایت گری عمل تربیت و حل نابسامانی های عرصه تربیت در عصر کنونی ایفا کند.بنابراین، در این مقاله پیشنهادهایی برای استفاده روحانیون و مربیان عقیدتی سیاسی و فرماندهان و مدیران ناجا مطرح شده است.
کلید واژگان
تربیتویژگی های مربی
روایات ائمه اطهار ( ع)
شماره نشریه
17تاریخ نشر
2010-12-221389-10-01
ناشر
سازمان عقیدتی سیاسی ناجاThe Ideological-Political Organization of I. R. I. Police
شاپا
2676-52332676-5241




