نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقیاسی, رضاfa_IR
dc.contributor.authorصادق‎پور, راشینfa_IR
dc.contributor.authorآهی, پرویزfa_IR
dc.contributor.authorاکبری, محسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:16:58Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:16:58Z
dc.date.available1399-07-09T11:16:58Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:16:58Z
dc.date.issued2019-07-23en_US
dc.date.issued1398-05-01fa_IR
dc.date.submitted2019-02-05en_US
dc.date.submitted1397-11-16fa_IR
dc.identifier.citationقیاسی, رضا, صادق‎پور, راشین, آهی, پرویز, اکبری, محسن. (1398). بررسی تأثیر عدالت درک شده ارباب‌رجوع بر عواطف و رفتار شهروندی مراجعه‌کنندگان(موردمطالعه: سازمان نظام‌وظیفه عمومی). پژوهشنامه نظم و امنیت انتظامی, 12(46), 137-162.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7078
dc.identifier.urihttp://osra.jrl.police.ir/article_91847.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/398894
dc.description.abstractمقدمه: بروز رفتار شهروندی و ضد شهروندی ارباب‌رجوع در سازمان نظام‌وظیفه عمومی متأثر از عوامل مختلفی است. یکی از این عوامل تأثیرگذار، نوع ادراک ارباب‌رجوع از عدالت در کلیه فعالیت‌های سازمان نظام‌وظیفه عمومی است. هدف از انجام این پژوهش، بررسی تأثیر عدالت درک شده بر عواطف و رفتار شهروندی ارباب‌رجوع در سازمان نظام‌وظیفه عمومی شهر تهران است. روش: پژوهش حاضر ازلحاظ هدف، کاربردی، ازلحاظ روش پژوهش، پیمایشی و ازلحاظ ماهیت، علی است. جامعه آماری این پژوهش کلیه ارباب‌رجوع سازمان نظام‌وظیفه عمومی بودند. در پژوهش حاضر نمونه‌گیری خوشه‌ای انجام که نهایتاً 385 پرسشنامه جمع‌آوری و داده‌های حاصل از پرسشنامه با استفاده از روش مدل‌سازی معادلات ساختاری و نرم‌افزار Smart PLS 3 تجزیه‌وتحلیل شد. یافته‌ها: تجزیه‌وتحلیل داده‌ها حاکی از آن بود که کلیه ابعاد عدالت ادراک‌شده (رویه‌ای، توزیعی، مراوده‌ای و اطلاعاتی) بر عواطف مثبت تأثیر مثبت معناداری دارد و تأثیر ابعاد عدالت ادراک‌شده بر عواطف منفی نیز منفی و معنادار است. همچنین عواطف مثبت تأثیر مثبت معناداری بر رفتار شهروندی ارباب‌رجوع دارد و با کاهش عواطف منفی رفتار شهروندی ارباب‌رجوع افزایش می‌یابد. نتیجه‌گیری: از برآیند بافته‌های پژوهش می‌توان نتیجه‌گیری کرد که باوجود اثرگذاری مثبت عدالت اطلاعاتی، عدالت توزیعی، عدالت رویه‌ای، عدالت مراوده‌ای بر عواطف ارباب‌رجوع از مسئولین سازمان انتظار می‌رود اطلاعات ارباب‌رجوع را درزمینه خدمات موردنظر افزایش یابد.fa_IR
dc.format.extent1481
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعیfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهشنامه نظم و امنیت انتظامیfa_IR
dc.relation.ispartofOrder & Security Research Journalen_US
dc.subjectعدالتfa_IR
dc.subjectعواطفfa_IR
dc.subjectرفتار شهروندیfa_IR
dc.subjectارباب‌رجوعfa_IR
dc.titleبررسی تأثیر عدالت درک شده ارباب‌رجوع بر عواطف و رفتار شهروندی مراجعه‌کنندگان(موردمطالعه: سازمان نظام‌وظیفه عمومی)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentمربی گروه فتا، دانشکده علوم و فنون اطلاعات و آگاهی، دانشگاه علوم انتظامی امین، رایانامه (نویسنده مسئول): rezaghiasi@rocketmail.comfa_IR
dc.contributor.department- کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، موسسه غیرانتفاعی غیردولتی راهبرد شمال.fa_IR
dc.contributor.department- استادیار گروه پیشگیری انتظامی، دانشکده علوم و فنون انتظامی، دانشگاه علوم انتظامی امین.fa_IR
dc.contributor.department- دانشیار گروه مدیریت، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه گیلان.fa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue46
dc.citation.spage137
dc.citation.epage162


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد