دوره 8, شماره 32
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی عوامل موثر بر احساس امنیت گردشگران (مطالعه موردی شهر سنندج)
(پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی, 2015-12-22)مقدمه: امنیت و گردشگری، پارامترهای یک معادله هستند که نسبتی مستقیم با هم دارند. با ایجاد سفر، مسئله امنیت اهمیت خاصی را به خود خواهد گرفت، چون تا امنیت برقرار نباشد، سفری شکل نخواهد گرفت و سخن گفتن از گردشگری، بیهوده خواهد ...
-
پلیسیگری چند فرهنگی: جلوهای از تقابل رویکردهای امنیتگرایانه و حقوق شهروندی
(پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی, 2015-12-22)افزایش تعاملات اجتماعی، رشد آمار مهاجرت و پدیده جهانی شدن، ضمن قرار دادن فرهنگهای مختلف در کنار یکدیگر، عاملی جهت تفکیک افراد به گروههای اکثریت و اقلیت شدهاست. موقعیت اقلیتها، در نظام عدالت کیفری، به طور عام و در فرایندهای ...
-
تحلیل عوامل موثر بر احساس امنیت مردم شهر گناباد با استفاده از نقشههای شناختی فازی (FCMs)
(پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی, 2015-12-22)مقدمه: برای پیشرفت و توسعه جامعه عنصر امنیت و تأمین آرامش از اهمیت زیادی برخوردار میباشد. با توجه به شرایط پیچیده و تغییرات روزافزون، جامعه برای برقراری امنیت نیازمند مدلها و ایدهها جدید و نوآورانه میباشد. بنابرین در این ...
-
بررسی رابطه ادراک مردم نسبت به سلامت اداری کارکنان (مورد مطالعه پلیس آگاهی تهران بزرگ)
(پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی, 2015-12-22)مقدمه: بر اساس آموزههای دینی و ارزشهای اسلامی، فساد امری مذموم است و کارگزاران در حکومت اسلامی موظف به مبارزه و ریشهکنی آن از همه شئون جامعه اسلامی هستند. این پژوهش با هدف سنجش ادراک مردم نسبت به وضعیت سلامت اداری در ...
-
بررسی جرمشناختی تأثیر شبکههای اجتماعی بر امنیت اخلاقی
(پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی, 2015-12-22)مقدمه: شبکههای اجتماعی نقش پررنگی در دنیای امروز دارند و نمیتوان آنها را نادیده گرفت. شبکههای اجتماعی بر ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی افراد و در سطح کشورها و حتی بین الملل تاثیرگذارند و به همین دلیل در حال گسترش هستند ...
-
بررسی تأثیر استفاده از رسانهها بر میزان احساسامنیت شهروندان تهرانی با تأکید بر فعالیتهای پلیسی
(پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی, 2015-12-22)مقدمه: احساس امنیت که ارتباط مستقیم با ذهنیت و درک مردم از امنیت دارد، تحت تأثیر عوامل مختلفی شکل میگیرد. رسانهها بهعنوان منابع واسطهای کسب اطلاعات مردم قادرند احساس افراد از واقعیت و نگرش آنان را نسبت به محیط شکل دهند. ...



