• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهش‌های اطلاعاتی و جنایی
    • دوره 12, شماره 46
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهش‌های اطلاعاتی و جنایی
    • دوره 12, شماره 46
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزشیابی اثربخشی دورۀ آموزشی کشف جرائم

    (ندگان)پدیدآور
    یوسف زاده چوسری, محمدرضاعلیمردانی, اکرم
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    371.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    ارزشیابی، معیار سنجش اثربخشی، کارایی و توانمندی برنامۀ آموزشی براساس ملاک‌های درونی و بیرونی و الگوهای مختلف به‌منظور تصمیم‌سازی بهینه است. هدف این پژوهش ارزشیابی دورۀ آموزشی کشف جرائم بود. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعۀ آماری شامل دانشجویان دورۀ آموزشی کشف جرائم دانشگاه علوم انتظامی امین و فرماندهان و رؤسای مستقیم آن‌ها در محل کار به تعداد 103 نفر بود. حجم نمونۀ آماری با استفاده از روش نمونه‌گیری طبقه‌ای نسبی و جدول مورگان 80 نفر بود. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه‌های محقق ساختۀ سنجش واکنش، پرسشنامۀ خودسنجی سطح رفتار و سنجش سطح رفتار از منظر فرماندهان بر مبنای مدل پاتریک و کارنامۀ تحصیلی دانشجویان استفاده شد. برای تجزیه ‌و تحلیل داده‌ها از شاخص‌های آمار توصیفی و آزمون کالموگروف– اسمیرونوف و آزمون تی تک گروهی استفاده شد. یافته‌های تحقیق نشان داد واکنش دانشجویان نسبت به همۀ عناصر برنامۀ آموزشی مورد بررسی خوب بود؛ بالاترین میانگین یادگیری تخصصی مربوط به درس احکام تخصصی و کمترین میانگین مربوط به درس پزشکی قانونی است و به‌طور کلی، میانگین دروس تخصصی 82/17 است. بیشترین میزان یادگیری دروس عمومی مربوط به درس نگارش انتظامی و کمترین میزان یادگیری مربوط به درس آشنایی با بمب‌ها و تله‌های انفجاری است و درمجموع، میانگین یادگیری 47/17 بود. از دیدگاه دانشجویان و فرماندهان، سطح رفتار شرکت‌کنندگان بالاتر از متوسط بود که ارتقای سطح کیفی و اثربخشی آموزش‌ها، مستلزم سنجش عناصر مختلف برنامۀ درسی و آموزشی و سطوح مختلف یادگیری افراد براساس الگوی مناسب است.
    کلید واژگان
    ارزشیابی
    مدل پاتریک
    دورۀ آموزشی
    کشف جرائم

    شماره نشریه
    46
    تاریخ نشر
    2017-06-22
    1396-04-01
    ناشر
    دانشگاه علوم انتظامی امین

    شاپا
    1735-9367
    2588-7076
    URI
    http://icra.jrl.police.ir/article_18208.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/398530

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب