ارزیابی اثر بخشی دوره آموزشی کارشناسی رشته اطلاعات انتظامی
(ندگان)پدیدآور
بختیاری, لطفعلی
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این پژوهش ارزیابی اثربخشی دوره آموزشی کارشناسی رشته اطلاعات انتظامی(گرایش پشتیبانی اطلاعات) دانشگاه علوم انتظامی امین با استفاده از الگوی کرک پاتریک (سه سطح اول ) است. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش توصیفی از نوع پیمایشی است. برای سنجش واکنش، یادگیری وعملکرد از ابزار پرسش نامه وکارنامه تحصیلی فارغ التحصیلان استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق را دانشجویان کارشناسی رشته اطلاعات (دانشجویان در حال آموزش و فارغ التحصیلان )تشکیل میدهندکه برای سنجش سطح اول از دانشجویان دوره های مورد نظر که در حال آموزش هستند(210نفر) براساس روش نمونه گیری حداکثری کوکران مورد سنجش قرار گرفته اند. برای سنجش سطح دوم وسوم، ارزشیابی یادگیری و رفتار، تعداد نمونه 85نفر به روش خوشه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. نتایج این تحقیق نشان داد که آموزش های دوره کارشناسی اطلاعات از اثر بخشی مطلوب برای توانمند سازی کارکنان در اجرای ماموریت ها و وظایف محوله در محیط کار واقعی برخوردار می باشد فقط در دروس پایه از نظر فرماندهان نمره اثربخشی پایین تر از حد قابل قبول بوده است. بنابراین بین آموزش های ارائه شده و عملکرد فارغ التحصیلان در محیط واقعی کار رابطه معناداری وجود دارد.
کلید واژگان
اثربخشیارزشیابی
واکنش
یادگیری
رفتار
مدل کرک پاتریک
شماره نشریه
33تاریخ نشر
2014-03-211393-01-01
ناشر
دانشگاه علوم انتظامی امینشاپا
1735-93672588-7076



