تحلیل نقش استفاده از راهبردهای شناختی و فراشناختی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم و فنون خرمشهر
(ندگان)پدیدآور
آب چر, بهجتقره بیگلو, حسیننوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با هدف تحلیل نقش استفاده از راهبردهای شناختی و فراشناختی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم و فنون خرمشهر صورت گرفت. روش این پژوهش شبه آزمایشگاهی بود. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامههای راهبردهای شناختی و فراشناختی داوسون و مکاینری (2004) و پیشرفت تحصیلی هرمنس (1970) استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش دانشجویان دانشگاه علوم و فنون خرمشهر در سال تحصیلی1397 می باشد که با استفاده از روش نمونهگیری خوشهای 40 نفر از دانشجو انتخاب شدند. تجزیهوتحلیل دادهها به کمک نرمافزار SPSS21 انجام شد. برای تجزیهوتحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شد. یافتههای پژوهش نشان داد که بین دانشجویان دختر و دانشجویان پسر در استفاده از نوع راهبردهای شناختی و راهبردهای فراشناختی تفاوت معنادار وجود دارد. همچنین راهبردهای شناختی و فراشناختی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان تأثیر معنادار دارد. راهبردهای شناختی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان تأثیر معنادار دارد. راهبردهای فراشناختی بر پیشرفت عملکرد دانشجویان تأثیر معنادار دارد.
کلید واژگان
راهبردهای شناختیفراشناختی
پیشرفت تحصیلی
دانشجویان دانشگاه علوم و فنون خرمشهر
شماره نشریه
50تاریخ نشر
2020-06-211399-04-01
ناشر
معاونت تربیت وآموزش ناجاسازمان پدید آورنده
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد عجب شیر، گروه مدیریت، عجب شیر، ایران.استادیار- دانشگاه آزاد اسلامی، واحد عجب شیر، گروه مدیریت، عجب شیر، ایران.




