مدلسازی معادله ساختاری جهتگیری ارزشی، الگوهای نیاز و الگوی انگیزش از دیدگاه معلمان آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر؛ با هدف مدلسازی معادله ساختاری جهتگیری ارزشی، الگوهای نیاز و الگوی انگیزش ازدیدگاه معلمان آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گردیده است. جامعه آماری پژوهش، شامل تمامی معلمان مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد بودند. روش نمونهگیری در این پژوهش نمونهگیری تصادفی خوشهای بوده است. با استفاده از این نوع روش نمونه گیری، تعداد 13 منطقه آموزش و پرورش استان انتخاب شدند و از بین 13 منطقه آموزش و پرورش تعداد چهار منطقه به صورت تصادفی انتخاب و در نهایت 30 درصد مدارس هر منطقه انتخاب شدند که 264 پرسشنامه گردآوری شد. در این پژوهش به منظور جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته که بر اساس الگوی پرهیزگار (2002) تدوین گردیده، استفاده شد. روایی این پرسشنامه با استفاده از تحلیل گویه و پایایی آن به وسیله آلفای کرونباخ محاسبه و مطلوب ارزیابی گردید. برای تجزیه و تحلیل دادهها از مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج حاصل نشان داد که بین ابعاد جهتگیری ارزشی و الگوی نیاز و الگوی انگیزش رابطه معناداری وجود دارد و جهتگیری ارزشی و الگوی نیاز پیش بینی کننده مثبت و معنادار الگوی انگیزش میباشد.
کلید واژگان
جهتگیری ارزشیالگوهای نیاز و الگوی انگیزش
معلمان
آموزش و پرورش
شماره نشریه
47تاریخ نشر
2019-09-231398-07-01




