مقایسه کیفیت خدمات آموزشی در مرکز آموزش عالی علمی کاربردی نیروی انتظامی ارومیه با توجه به نشانگرهای تدریس اثر بخش اساتید
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
این مطالعه با هدف مقایسه کیفیت خدمات آموزشی در مرکز آموزش عالی علمی کاربردی نیروی انتظامی نیروی انتظامی ارومیه با توجه به نشانگرهای تدریس اثر بخش اساتید انجام شد. در این مطالعه توصیفی – پیمایشی 70 نفر از اساتید و 280نفر از دانشجویان مرکز آموزش عالی علمی کاربردی نیروی انتظامی ارومیه در سال تحصیلی92-93 با روش نمونه گیری تصادفی طبقهای ساده انتخاب شده و مورد بررسی قرار گرفتند. از پرسشنامه استاندارد سروکوال شامل دو بخش مشخصات فردی و ابعاد پنج گانه و پرسشنامه استاندارد نشانگرهای تدریس اثر بخش با دو بخش مشخصات فردی و مولفههای شش گانه که روایی و پایی آن مورد تایید قرار گرفت، برای جمع آوری دادهها استفاده شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرم افزار spss19 و به کمک آمار توصیفی و آزمونهای کولموگروف- اسمیرنوف،T زوجی، T تک نمونهای وT نمونههای وابسته انجام گرفت .بر اساس نتایج حاصله، کیفیت خدمات ادراک شده توسط اساتید با توجه به اثر بخشی آنان در تدریس متفاوت است.در تمامی ابعاد کیفیت خدمات آموزشی و عبارات مربوط به سنجش آن، شکاف کیفیت وجود داشت. بیشترین شکاف ادراکات و انتظارات در نظر اساتید به ترتیب در ابعاد عوامل محسوس، همدلی، قابلیت اطمینان و بعد پاسخگویی می باشد و کمترین شکاف ادراکات و انتظارات در بعد ضمانت و تضمین میباشد. رابطه آماری معنی داری نیز بین شکاف کیفیت در ابعاد مختلف کیفیت خدمات آموزشی و عبارات مربوط به آن مشاهده شد (p
کلید واژگان
سروکوالکیفیت
خدمات آموزشی
تدریس اثر بخش
شماره نشریه
45تاریخ نشر
2019-05-221398-03-01




