تحلیل عوامل اجتماعی موثر بر به کارگیری فاوا درآموزش از دیدگاه اساتید (مطالعه موردی مرکز آموزش شهید چمران کرج و پادگان مالک اشتر اراک)
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
تحقیق حاضر با هدف بررسی عوامل اجتماعی موثربر بهکارگیری فاوا درآموزش از دیدگاه اساتید درمرکز آموزش درجهداری و سربازی شهرهای کرج و اراک در سال 97 انجام شده است. ضرورت و اهمیت تحقیق در آنست که فاوا، زمینه را برای یادگیری مادامالعمر فراهم میکند و همه افراد با توجه به نیازها و تواناییهای خود میتوانند، با دسترسی به فناوری مناسب، به یادگیری بپردازند و یادگیری را اثر بخشتر و جذابتر کنند به صورتی که حتی دانشجویان ودانشآموزان معمولی هم پیشرفت محسوسی بدست میآورند. روش پژوهش توصیفی- همبستگی بوده و برای گردآوری اطلاعات، از پرسشنامه محقق ساخته شامل 24 سؤال بسته- پاسخ در مقیاس لیکرت استفاده شد. ابتدا روایی صوری پرسشنامه بر اساس نظرات 10نفر از اساتید متخصص مورد تأیید قرار گرفت و سپس ضریب همسانی درونی به روش آلفای کرانباخ 88/. بدست آمد. جامعه آماری این تحقیق کلیه اساتید مشغول به تدریس در هر دو مرکزمی باشند که ازبین آنها210نفر به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب گردیدند. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات روشهای آمار توصیفی و تحلیل عاملی اکتشافی به کار گرفته شد. نتایج پژوهش نشان داد که: دسترسی به تکنولوژی روز ، فرهنگ سازمانی مراکز آموزش ، استقبال مدیریت مراکز آموزش از فاوا و کاربردهای آن زمینه ساز به کارگیری و استفاده اساتید از فاوا در فرایند آموزش میباشد. به ترتیب عوامل فردی و عوامل اجتماعی میتوانند کاربرد فاواتوسط اساتید مراکز آموزش درجهداری و سربازی ناجا در امر آموزش را پیشبینی کنند.
کلید واژگان
فاوااساتید
مراکز آموزش
فرآیند آموزش
عامل اجتماعی
عامل فردی
شماره نشریه
45تاریخ نشر
2019-05-221398-03-01




